Artikel top billede

Foto: Jacob Ø. Wittorff (Foto: Jacob Ø. Wittorff)

Nemlig.coms hemmelige algoritme skal skabe Danmarks mest personlige supermarked: "Vi vil være en moderne udgave af den gamle købmand, der kender dig, når du træder ind af døren“

Det danske internet-supermarked Nemlig.com vil erstatte den gammeldags fysiske købmand med en algoritme, der kender kunderne til fingerspidserne. Men hvor langt kan man gå uden at overtræde kundens grænser?

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indblik i hvordan Nemlig.com gør indkøbsoplevelsen mere personlig
  • Få Anne-Sofie Nielsen bud på, hvordan man undgår, at personalisering bliver creepy
  • Find ud af hvor mange it-folk, der egentligt arbejder hos Nemlig.com
1.257
6:30 min
Tre liter mælk, en pakke smør og et rugbrød.

De fleste af os har haft en dosmerseddel med nogenlunde den ordlyd i lommen, når vi har været nede og handle i vores supermarked.

Men kunstig intelligens gør i stigende grad denne slags sedler overflødige. Moderne webshops bliver nemlig hele tiden bedre til at forudse dine næste indkøb.

Det er en af de ting, som de arbejder målrettet med hos det danske internet-supermarked Nemlig.com.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Verdens vigtigste sårbarhedsdatabase var få øjeblikke fra at lukke: Det bør være et wake up-call for os alle

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Klaus Kofoed-Eriksen står i spidsen for stor europæisk cloud-leverandør: "Vi oplever stor interesse for europæiske cloud-alternativer"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Brødrene Trackman slår sig til ny salgsrekord på 1,8 milliarder kroner – men USA-afhængighed kaster skygger over fremtiden

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Oracles danske ERP-forretning: Vi mærker intet til kritisk stemning over for amerikansk tech

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Dansk kommune lagde phishing-fælde for sine medarbejdere – mere end 100 faldt i