Artikel top billede

Nordisk e-handels-gigant floppede med stor Amazon-satsning: Nu løfter dansk webshop sløret for den gyldne opskrift

Mens konkurrenterne flopper med digitale markedspladser, så mener den store dansk webshop Coolshop, at den har fundet succes-opskriften. Ifølge virksomhedens stifter er der dog en række faldgruber, som man skal styre uden om, hvis man vil drive en succesfuld markedsplads.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indblik i omsætningen på Coolshops markedsplads
  • Bliv klogere på hvor stor en andel af Coolshops omsætning, der i fremtiden skal komme fra markedspladsen
  • Hør hvad der overraskede Coolshop-stifteren Jacob Risgaard, da virksomheden lancerede sin platform
  • Få indsigt i hvilke typiske fejl virksomheder begår, når de prøver at skabe en markedsplads.
1.077
5:30 min
Den norske e-handels-kæmpe Komplett har netop måtte opgive en storstilet satsning på en ny digital markedsplads, som virksomheden et år tidligere udråbte som et værn mod Amazon.

Men hos den danske webshop

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Halter mange år bagefter: Sløve software-udviklere står i vejen for kæmpe digitalt løft af Billund Lufthavn

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Disse 10 it-virksomheder klarer sig bedst i Computerworlds store image-undersøgelse

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Rejsekort skal aflevere fuld redegørelse om brug af GPS-data i Rejsekort-appen inden for få uger: Datatilsynet åbner sag

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Telmore har fået AI til at udvikle 600 forskellige versioner af sin hjemmeside: Ændrer sig alt efter, hvem du er

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

IBM Danmark skifter ud i sin øverste ledelse - her er den nye direktion