Artikel top billede

Med et øget kundefokus er Ingrid Mjøen, landechef for Oracle i Danmark, ved at genoprette tilliden til Oracle fra de danske kunder. Foto: Christoffer Lund-Hansen

Dansk chef vil ændre Oracles tilgang til kunderne: "Vi har ikke haft problemer med teknologien. Vores problem har været vores image. Vi har ikke altid haft en ydmyg tilgang til tingene"

Oracle Open World, San Francisco: Oracle-stifter Larry Ellisons stil ville ikke fungere i Danmark, hvor Oracle er ved at genoprette selskabets blakkede ry hos nogle kunder. "Vi er før i tiden blevet opfattet som lidt arrogante af vores kunder," lyder det fra Oracles landechef i Danmark, Ingrid Mjøen.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Find ud af hvorfor Oracle-stifter Larry Ellisons tilgang ikke virker for Oracle i Danmark
  • Indblik i hvad Oracle gør for at genoprette tilliden hos de danske kunder
  • Se hvor langt Oracle i transformationen med at gå være en produktleverandør til at være service provider for kunden
  • Indsigt i den store selvransagelse hos Oracles landechef i Danmark
1.488
7:30 min
Oracle Open World, San Francisco: "Det ville aldrig fungere, hvis jeg talte til kunderne som Larry Ellison. Vi er nødt til at være ydmyge og have en dansk tilgang."

Meldingen er klar fra norske Ingrid Mjøen, der er landechef for Oracle i Danmark.

Den kommer efter, at den 74-årige Oracle-stifter, Larry Ellison, natten til tirsdag åbnede Oracle Open World-konferencen i San Francisco, hvor han i utvetydige vendinger kritiserede verdens største cloud-udbyder, Amazon Web Services (AWS), og samtidigt gjorde det klart, at Oracles nye cloud-generation bliver den bedste på markedet.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter