Artikel top billede

Foto: Eugenijus Giena Barzdzius / Eugenijus 'giena' Barzdzius

Top-CIO Steffen Andersen har knækket koden efter tre år: Denne smarte organisation af hans 350 it-folk er nøglen til Adforms it-succes

Fra Christianshavn til Kuala Lumpur kæmper mere end 350 it-specialister for at danske Adform kan holde stand mod konkurrenter som Google og Facebook. Se CIO Steffen Andersens model til at holde styr på de mange ansatte i forskellige lande.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Et unikt indblik i, hvordan en af Danmarks dygtigste it-chefer har sat sit hold
  • Hans forklaring på, hvilke fordele netop hans opskrift har.
  • Og hans råd til, hvad du skal tænke over, hvis du vil vandre ad samme vej som ham.
1.711
8:45 min
Fra adressen på Christianshavn vokser danske Adform med en hastighed, der kunne minde om gældsudviklingen på et kviklån.

Adform laver software til onlineannoncering. Et marked der vel og mærke er gået bananas og i dag har en global værdi på 500 milliarder dollar.

Produktet er 100 procent digitalt, og med ambitioner om, at eventyret skal fortsætte, er it-afdelingen sat under et heftigt pres.

De seneste år er virksomhedens omsætning i gennemsnit steget med 29,8 procent om året (CAGR .red). Hvis den fremgang skal fortsætte, kræver det en mere avanceret plan end en med remedier som en søndagsberlinger, to alen garn og en bajer i en snor.

Bag planen står Steffen Andersen. Han er CIO hos Adform, og han har indviet i at fortælle, hvordan han holder styr på de ialt 350 it-folk, der fra Christianshavn, Warszawa, Minsk og nu også Kuala Lumpur arbejder på at holde Adforms vækstdrømme i live.