Artikel top billede

Vice president, IT Business Development, Lone Bundgaard hos Coloplast. Foto: Lars Jacobsen (Foto: Lars Jacobsen)

Lone Bundgaard og Coloplast er midt i stor strategisk it-omstilling: Inviterede Oracle, Salesforce, Microsoft, Veeva og SugarCRM til at komme med bud

Interview. Danske Coloplast står midt i udrulningen af et centralt it-system, som skal sikre virksomheden tættere kontakt med virksomhedens slutbrugere.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indsigt i Coloplasts strategi om styrke relationen med slutbrugerne
  • Hvilke softwareløsning Coloplast overvejede - og hvad de endte med at vælge
  • Hvad omstillingen har betydet i årsværk og indsats for it-afdelingen
998
5 min
Da internettet for alvor stormede frem, var en af forudsigelserne, at alle produktionsvirksomheder før eller siden ville henvende sig direkte til forbrugerne. Sådan er det ikke helt gået.

Men for danske Coloplast, som siden 1957 har udviklet og produceret produkter inden for blandt andet stomi, kontinens og sårpleje, har kontakten til slutbrugerne været et af selskabets strategiske satsninger de seneste fem år.

Tilgangen hedder Coloplast Care og programmet er over de seneste fem år blevet udrullet i Europa, USA og Canada.

At gå fra produktionsvirksomhed til en mere

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter