Artikel top billede

(Foto: Netcompany/PR)

Professor om Netcompanys problemramte boligsstøttesystem: "Det er normalt med 1.000 fejl"

Interview: "For mig at se har man foretaget en rigtig vurdering." Det er vurderingen fra ITU-professor Søren Lauesen, der mener, at Netcompany og Udbetaling Danmark har taget den rigtige beslutning ved at gå i drift med det nye boligstøttesystem på trods af en række fejl.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvor mange fejl der normalt er, når store it-systemer lanceres
  • Find ud af hvordan kompensationsspørgsmålet mellem Udbetaling Danmark og Netcompany skal afklares
  • Indsigt i vurderingen af beslutningen om at gå i drift med det nye boligstøttesystem på trods af en række fejl
  • Indblik i hvorfor politikerne gør det svært at lave et it-system uden fejl fra starten
1.167
6 min
Det nye boligstøttesystem, der gik i luften 27. marts, har været ramt af en række problemer.

Udfordingerne omfatter blandt andet for sent udbetalt boligstøtte til 3.000 mennesker, 2.000 ansøgninger, som har overskredet sagsbehandlingsfristen på 13 uger. og en ekstra udgift på

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Politiet advarer brugerne mod at anvende særlig funktion, når de rejser: Kan forhindre indsamling af beviser og aflytning

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

I 141 dage har den psykisk syge mand bag Netcompany-lækket siddet varetægtsfængslet: Derfor trækker sagen ud

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Oracle satser stort i Danmark og Norden: Har udskiftet hele den nordiske ledelse

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Silicon Valleys tech-moguler flokkes om Trump - udnævnelsen af J.D. Vance som vicepræsident-kandidat vækker begejstring

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sådan forbereder energiselskabet OK sig på cyberangreb: "Prisen for ikke at gøre noget kan være forfærdeligt høj"