Artikel top billede

Netcompany om problematisk boligstøttesystem: "Løsningen kører overordnet set som forventet"

Interview: Netcompany forventer fortsat at modtage 94 millioner kroner fra Udbetaling Danmark som betaling for det nye boligstøttesystem. "Indtil videre har jeg ikke nogen forventninger til ændringer i kontrakten udover de mindre ændringer, der typisk kommer i sådan et projekt her," siger Jesper Brandt Fredenslund fra Netcompany.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvorfor Netcompany ikke mener, at der er store problemer med det nye boligstøttesystem
  • Find ud af hvad selskabets holdning er til det eventuelle kompensationsspørgsmål
  • Indblik i samarbejdet mellem Netcompany og Udbetaling Danmark
1.091
5:30 min
Computerworld har afsløret en række problemer i forbindelse med idriftsættelsen af det nye boligstøttesystem, der har kørt siden 27. marts.

Som konsekvens af udfordringerne har 3.000 borgere i april og maj fået udbetalt boligstøtte til deres Nemkonto i stedet for over huslejen, som de skulle have haft, ligesom 3.000 andre borgere i maj og juni har modtaget boligstøtte op til to dage for sent.

2.000 ansøgninger om boligstøtte har overskredet sagsbehandlingsfristen på 13 uger, og systemet har siden det gik i luften behandlet under halvdelen af det antal ansøgninger, der blev behandlet i den tilsvarende periode sidste år.

Netcompany, der har leveret boligstøttesystemet til Udbetaling Danmark, slår imidlertid fast, at problemer af den karakter er helt normale for et it-system af den størrelse.