Artikel top billede

Søren Eismark, underdirektør hos ATP, der står bag Udbetaling Danmark, er overordnet tilfreds med, hvordan de første måneder med det nye boligstøttesystem har forløbet. Foto: Christoffer Lund-Hansen

Sådan vil Udbetaling Danmark løse problemerne med nyt boligstøttesystem fra Netcompany: Se planen her

Interview: Når Udbetaling Danmark blåstempler lanceringen af det nye boligssystem skyldes det, at der spares mere end 20 millioner kroner hver måned i forhold til det gamle system. Selskabet erkender dog, at it-systemet har en række udfordringer. Læs her, hvordan de skal løses.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i hvorfor ATP mener, at boligstøttesystemets første måneder er godkendte
  • Indsigt i hvordan selskabet har håndteret udfordringerne
  • Bud på hvornår it-systemet er fuldt funktionelt
  • Find ud af hvor mange medarbejdere der arbejder med systemet
  • Læs hvordan borgerne er blevet påvirkede af problemerne i systemet
1.904
9:45 min
Selvom der har været en række startvanskeligheder for Udbetaling Danmarks nye boligstøttesystem, godkender ATP, der står bag Udbetaling Danmark, lanceringen.

Systemets væsentligste formål er at spare kommunerne for penge, og i den henseende giver den månedelige drift allerede overskud nu.

Efter Computerworlds oplysninger ligger den månedlige besparelse i driften på 20-25 millioner kroner i forhold til det gamle boligstøttesystem.

"Pointen er, at det nye system skal spare penge. Vi betragter projektet som vellykket," siger Søren Eismark, underdirektør i ATP, til Computerworld.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter