Artikel top billede

Søren Rinnov Østergaard, administrerende direktør for Fujitsu i Danmark, er på sin første tur til Japan. Selvom han har læst op på lektien, er der mange ting, man skal være opmærksom på i mødet mellem dansk og japansk kultur.

Dansk Fujitsu-chef er på sin første tur til Japan: "Man skal være lidt opmærksom, inden man begynder at blive for morsom"

Selvom man har forberedt sig godt, er det så godt som umuligt at ramme den japanske etikette i første forsøg. Det har den danske Fujitsu-direktør erfaret under sit første besøg i solens rige.

Premium Kun for abonnenter
Visitkortet skal afleveres høfligt med begge hænder. Det ved de fleste, der rejser til Japan, men hvilken lomme skal det efterfølgende lægges ned i?

En forretningsrejse til Japan er en myriade af faldgruber, når det gælder det særlige japanske høflighedskodeks. Det har Søren Rinnov Østergaard, der er chef for Fujitsu i Danmark, erfaret på sin første tur til Fujitsu-koncernens hjemland.

”Selvom jeg havde forberedt mig og læst op på lektien, er det svært at lykkes med det hele, første gang

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Regeringen vil have GDPR til debat: Lovgivningen må ikke hæmme konkurrence og innovation

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

It-direktør efter to dage på topmøde: "Jeg er lige kommet ud fra mit 20. indlæg. Vi tager ikke til Barcelona for at hygge os med sangria"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Flertallet af investeringer i AI vil fejle: Her er CIO'ernes fire store forhindringer for at skabe værdi

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

It-leverandører: Statens plan om selv at udvikle it-system til 375.000 brugere er spild af penge - vi kan gøre det meget billigere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Regeringen vil give NemKonto sin helt egen lov: Flere regelændringer på trapperne - se dem her