Artikel top billede

38-årige Ingrid Mjøen blev efter 12 år i Oracle udnævnt til landechef for Danmark i juni 2017. (Foto: Christoffer Lund-Hansen).

Oracle Danmark har taget drastiske midler i brug: Straffer sig selv med dummebøder, hvis selskabet fejler overfor kunderne

Interview: "Hvis vi ikke leverer, så giver vi os selv en bøde." Så klar er meldingen fra Oracle, der kompenserer sine cloud-kunder, hvis selskabet ikke lever op til aftalen. Tiltaget er en del af selskabets nye strategi, efter Oracle har været gennem en transformation.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få baggrunden for Oracles dummebøder
  • Fortællingen om hvorfor selskabet var nødt til at ændre kurs
  • Indblik i hvordan selskabet nu har kunden i fokus på en anden måde end tidligere
  • Status på hvordan det går med Oracles transformation
1.529
7:45 min
Hvad gør man, når man skal ændre hele verdens syn på sin virksomhed, og man i virkeligheden gerne vil være kendt for noget nyt?

Oracles globale udfordring er at transformere virksomheden fra at være en traditionel software-forretning til at blive en serviceforretning.

Oracle er kendt som en databasevirksomhed, som ikke har haft så meget kontakt med kunderne, men selskabet vil i stedet være kendt for sine cloud-løsninger, der har kunderne i centrum.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter