- Historien om Oracles udfordringer med at blive kendt for noget andet end at være databaseleverandør
- Indblik i kulturændringen i Oracle
- Find ud af hvilke typer kunder Oracle går efter
- Indsigt i Oracles mål på det danske marked
Da hun i juni 2017, efter 12 år i Oracle, blev forfremmet til at være landechef i Danmark for den amerikanske virksomhed, medfulgte opgaven om at lede Oracles transformation fra at være en traditionel software-forretning til at blive en serviceforretning.
Det ultimative mål er at få en større del af kagen på cloud-markedet, men det er ikke så let endda, når størstedelen af markedet forbinder Oracle med databaseløsninger.
"Vores største udfordring er, at alle tror, at vi er en databasevirksomhed. Jeg mener, at Oracles cloud-løsning er den bedst bevarede hemmelighed i markedet. Det har fyldt meget i min rolle at udbrede kendskabet til Oracle. Pilen peger kun på os selv. Vi har ikke været dygtige nok til at fortælle om det," siger Ingrid Mjøen.