- Konkrete, praktiske råd til at komme i gang på Amazon
- Oversigt over, hvad der er vigtigst
- Inspiration på baggrund af konkrete erfaringer
Ejeren af Realcoffe er Lars Mansfeld-Giese, og han synes, det er en rigtig god ide for nicheprægede danske virksomheder at omfavne den nye salgskanal.
Det giver adgang til nye markeder, der ellers kan være svære at nå, og gør man det rigtigt, kan sprogproblemer reduceres til et minimum. Og så er Amazon formentlig på vej til Skandinavien.
Du kan læse mere om Realcoffees resultater og erfaringer med Amazon her:
Lars sælger kaffekapsler for millioner på Amazon med vækst på op til 20 procent om måneden - men der er en bagside
“Der er da flere alternativer til Amazon, men vi kigger rigtig meget på, hvor der er et stort kundeflow, og der ser vi Amazon som vinder”, siger han.
Amazon er også en ret ukompliceret samarbejdspartner i hans øjne. Det kræver ikke et stort og kompliceret it-setup at komme i gang.
“Faktisk fungerer det også som en udstillingsplatform. Vi har fået henvendelse fra nogle i Canada, som nu vil sælge vores kapsler på Amazon der.”
Her er Lars Mansfeld-Gieses ni konkrete råd til de virksomheder, der gerne vil i sving med at sælge på Amazon.