Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Ni meget udbredte (og dyre) outsourcing-fejl, som mange begår - har du styr på dit projekt?

Selvom danske virksomheder i dag er langt mere modne og erfarne, når det kommer til it-outsourcing, er der stadig en række kostbare fejl, der går igen. Gør du dig skyldig i de ni følgende faldgruber, når du outsourcer?

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • 9 kritiske faldgruber når man outsourcer it
1.862
9:30 min
Kunderne er gået fra at outsource 'problemerne’ væk til at blive langt skarpere og målbevidste i forhold til, hvordan og hvad der skal outsources. I dag handler det om at styrke en forretningen, der ikke blot skal understøttes med it, men hvor hele forretningsgrundlaget i mange tilfælde er it og kræver digitalisering.

Her udgør it-outsourcing fortsat en helt central del af værktøjskassen, når man skal optimere og effektivisere forretningen. Flere undersøgelser peger da også på, at danske virksomheder outsourcer i stor stil.

Men selv om mange danske virksomheder - store som små - har været på en modningsrejse, hvor professionalismen omkring at indgå og håndtere it-outsourcing, er højnet gevaldigt, er der fortsat rum for forbedringer. 

Da det både tager tid og ressourcer at indgå i en outsourcingproces og udbyde it-opgaver, er der et stort potentiale i at undgå elementære faldgruber, når man skal håndtere sine it-aftaler.

Her er ni faldgruber og fejl, som mange begår, når de outsourcer deres it.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter