Artikel top billede

(Foto: (c) 2014 Eric Slomanson. All Rights Reserved. / Photographer: Eric Slomanson)

Nu skal alle danske virksomheder afgøre, om de vil bruge Amazons markedsplads eller ej: "Det er da klart, at det også er sådan lidt puha, for det er ukendt land, ikke?"

Når Amazons markedsplads rammer det danske marked, skal danske virksomheder overveje, om de tør overlade deres salg til den amerikanske gigant.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Bliver klogere på fordelene og ulemperne ved Amazons markedsplads
  • Læs hvorfor den danske iværksætter Kenneth Tram har set sig varm på Amazons platform
  • Hør også hvorfor danske Proshop ikke vil gøre brug af Amazons markedsplads
979
5 min
Hvis Amazons gigantiske e-handels-forretning er på vej til Danmark, som mange mennesker forudser, kommer danske virksomheder i de kommende år til at stå over for et stort og afgørende valg:

Vil de gøre brug af Amazons populære markedsplads eller ej?

Amazons markedsplads har gennem de seneste år været et af den amerikanske gigants hurtigst-voksende forretningsområder.

På markedspladsen kan e-handels-butikker gøre brug af Amazons platform til at sælge deres produkter, hvis de til gengæld afleverer en del af deres omsætning til Amazon. 

En af de danske virksomheder, der allerede i dag overvejer at bruge Amazons markedsplads, er den danske virksomhed Phoamy, som udvikler vindhætter til smartphone-headset.

 "Vi har planer om at begynde at sælge Phoamy på Amazons

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter