- Hvad Peter Schleidt ser som sine vigtigste opgaver på digitaliseringsfronten i Jyske Bank
- Hvorfor det rent konkurrencemæssigt er vigtigt at være first mover
- Relationen mellem bank og kunde på de digitale platforme
Det mærkes hos en Jyske Bank, der med Peter Schleidt i spidsen for den digitale udvikling satser benhårdt på at være i front med digitale løsninger, trods eksterne krav, et begrænset budget og ny konkurrence fra internationale tech-giganter og små fintech-startups.
Da Peter Schleidt kom til Jyske Bank i sensommeren 2017, havde han allerede et godt kendskab til banken.
I året op til ansættelse havde han nemlig bestridt en bestyrelsespost i banken.
Han vidste således en del om den kultur, han skulle være en del af, og med en lang karriere med topposter i blandt andet Danske Bank og TDC var der lagt op til et interessant match mellem en lidt anderledes bank og en innovativ bankdirektør med CIO-baggrund.
”Der sker noget på digitaliseringsfronten alle steder i Jyske Bank," siger han.