Artikel top billede

Foto: Cabinn. (Foto: KRISTIAN SEPTIMIUS KROGH)

Sådan kommer Cabinn i mål med GDPR uden at bruge en krone på konsulenter: “Vi når det måske ikke til 25. maj - men så et par dage efter”

Interview: Den danske hotelkæde Cabinn har brugt knap et år på at gøre sig klar til GDPR. Planlægning og hårdt arbejde har erstattet indkøb af dyre konsulenter. "Jeg har projektplanlagt det og delt det op i tre faser. Fase et i Q4 sidste år, fase to er her i Q1, og fase tre er så Q2, som vi snart rammer," fortæller it-chef Teit Vangsgaard Sonne.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Et konkret eksempel på, hvordan en dansk virksomhed har forberedt sig på GDPR uden konsulentbistand
  • Gode råd til, hvordan du kan organisere din virksomheds arbejde med GDPR
  • Et godt eksempel på projektplanlægning af GDPR-forberedelser
852
4:30 min
“Det begyndte for et års tid siden, hvor jeg begyndte at sætte mig ind i GDPR og gøre opmærksom på det i organisationen. Og da det var mig, der havde gjort opmærksom på det, så landede opgaven også hos mig. Så det blev forankret i it-afdelingen med mig som styrmand.”

Teit Vangsgaard Sonne er CIO i hotelkæden Cabinn.

Gennem det seneste trekvarte år har han arbejdet på at gøre hoteller og medarbejdere klar til den europæiske persondataforordning, der træder i kraft 25. maj.

Virksomheder over hele landet har i øjeblikket travlt med at blive klar til den nye lovgivning, og der er opstået en hel industri omkring at hjælpe nervøse erhvervsdrivende med at få styr på persondata.

Men hos Cabinn har Teit Vangsgaard Sonne og hans kollegaer klaret det selv.

“Ledelsen mente, at den opgave kunne vi godt bære. Og det følte jeg egentlig

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter