Cybercity tabte sidste år 65 millioner kroner, men ledelsen er alligevel tilfreds med, hvordan selskabet klarer sig på det danske bredbåndsmarked.
Der er tale om en fremgang, for Cybercitys underskud landede på 109 millioner kroner i 2001..
Derfor slækker selskabet heller ikke på ambitionen om at have fordoblet omsætningen til omkring 500 mio. kr. i 2005, som også ventes at blive det første år med sort tal på bundlinjen.
Ifølge administrerende direktør Henrik Clausen vil Cybercity brolægge vejen mod målet med yderligere investeringer i at udbygge bredbåndsnettet i Danmark og i nye produkter.
- Vi vil fortsat investere mellem 75 og 100 millioner kroner om året. Vi skal jo netop investere for at vokse, siger Henrik Clausen.
Sidste år steg Cybercitys omsætning med beskedne ni procent til 267 millioner kroner. Det skyldes, at Cybercity forlod Norge og Sverige. Herhjemme voksede omsætningen med 20 procent.
Fremover vil Cybercity føre sig mere frem for at vinde de danske bredbåndskunder. Fire ud af fem ADSL-kunder foretrækker i dag hovedkonkurrenten TDC.
- Den grundlæggende lønsomhed, vi nu har opnået, skal vi overføre til en mere aggressiv markedsføring, så vi bliver mere synlige, både i forhold til private kunder og erhvervskunder - især med fokus på hjemmearbejdspladser, siger Henrik Clausen.
Også i år regner Cybercity med at kunne lægge en femtedel til salget i Danmark. Overskuddet før af- og nedskrivninger (EBITDA) skal forbedres væsentligt fra de 29 millioner kroner sidste år.
Henrik Clausen afviser også alt snak om, at den fortsætte nedtur for IT-branchen har ramt Cybercity i år.
- Det første halve år, som allerede næsten er gået, peger ikke i retning af nedgang. Snarere ser halvåret umiddelbart bedre ud end ventet, siger Cybercity-direktøren.