Kritik af Edbpriser efter julenedbrud

Forhandlere anklager prisportal for at ignorere informationsbehov. Kritikken bliver mødt af tavshed.

Onlineforhandlere fik ingen information fra edbpriser.dk, da prisportalen brød sammen i juledagene. Mens teknikerne sloges med problemerne var prisportalen dog tavs om problemet overfor annoncørerne. Det får annoncører der får kundetrafik fra prisportalen til at kritisere den manglende information til kunderne.

Den tavse portal får Computersalgs direktør Kim Rand til at kræve, at Edbpriser tager sit ansvar som annoncemedie seriøst. Han betaler »mange penge« for at annoncere på prisportalen og kalder nedbruddet for et »stort problem«, fordi han mister flere hundrede tusinde kroner i omsætning, når kundestrømmen til hans onlinebutik svinder ind, fordi portalen ikke virker

»Edbpriser skal melde noget ud og forklare problemet, og hvordan de vil løse det,« siger Kim Rand.

Han støttes af Morten Duch, der er formand i onlineforhandlernes forening, FOIF. Han kender ikke til det konkrete nedbrud, men mener, at prisportalen genrelt burde være mere udfarende med kontakt med forhandlerne – også når det er jul.

»Det er ret dårligt, hvis man ikke hører noget, for det er ret væsentligt for manges forretning,« siger Morten Duch, der savner en mail fra prisportalen med information om, hvad der er sket, og hvad Edbpriser vil gøre for at løse problemet.

Tavs om tavshed
Da CRN spørger Thomas Hvalsø Hansen, der er afdelingschef hos Aller med ansvar for Edbpriser om nedbruddet forklarer han, at portalen den 24. december havde »et mindre problem med data på nogle oversigtssider«. Hen over natten voksede problemet til at dele af sitet ikke indeholdt produkt- og prisinformation på grund af nogle »ugyldige datatyper i produktionsmiljøet«.

Han ønsker dog ikke at kommentere forhandlerkritkken, ligesom han ikke vil svare på, hvorfor forhandlerne ikke fik nogen information, da portalen »ikke havde det så godt«.

»Jeg vil opfordre forhandlerne til selv at kontakte mig, for jeg mener, at man skal tage den snak direkte med dem, der er berørt,« siger Thomas Hvalsø Hansen til CRN.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Tech Transformation Trends 2025

Tech Transformation Trends er konferencen, hvor vi sætter fokus på de helt store Danske virksomheders digitale transformationer og måden de driver virksomhed på. Dagen byder på cases og vidensdeling, der vil give inspiration som kan være med til at løfte din strategi og navigere i fremtidens digitale landskab.

06. marts 2025 | Læs mere


Få fuldt udbytte af din Microsoft Dynamics 365 FO løsning

Få inspiration fra to spændende cases og viden om de tendenser, der giver dig helt nye muligheder for at optimere forretningen med Dynamics 365 FO.

13. marts 2025 | Læs mere


Det næste GDPR-kapitel: Det skal du have fokus på i 2025

Hvad er compliance verdenens fokuspunkter for næste år? Hvilke nye tiltag skal du gøre ift. jeres GDPR-arbejde? Hvordan forholder GDPR sig til AI?

18. marts 2025 | Læs mere






White paper
TIDSBEGRÆNSET KAMPAGNE: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner GRATIS.