»Efter at jeg er kommet mig over det, er jeg ikke ret ked af det, tværtimod.«
Sådan lyder ordene fra GS Scandinavias direktør Freddy Gyldenvang i kølvandet på Logitechs beslutning om at droppe samarbejdet med nichedistributøren.
Han har svært ved at se logikken i Logitechs beslutning om at afbryde samarbejdet med den begrundelse, at producenten ønsker at komme tættere på forhandlerne.
»Nu vælger Logitech kun at satse på broadlinere, der har fokus på at flytte kasser og ikke på know-how, som vi har. Jeg kan faktisk kun trække lidt på smilebåndet af det, for vi er specialiserede i små og mellemstore forhandlere, og det er der ikke så mange andre, der er,« siger Freddy Gyldenvang og hævder, at det ophørte samarbejde er et udtryk for Logitechs internationale strategi, hvor producenten i stigende grad er blevet topstyret.
»Logitech ønsker kun distributører, der dækker hele norden, og de har efter sigende opsagt flere distributører på nordisk plan,« hævder han.
Logitech meddelte beslutningen i september, og GS Scandinavia har derfor haft tid til at kigge sig om efter nye leverandører, selv om Freddy Gyldenvang ikke lægger skjul på, at Logitechs timing ikke har været optimal.
»Jeg havde gerne set, at det var sket over sommeren, for der er rigeligt at lave i december måned i forvejen. Men heldigvis er vi ved at have en ny, stor aftale på plads med en anden leverandør, så Logitech bliver ikke et stort tab,« siger Gyldenvang og tilføjer, at det efterhånden er begrænset, hvad distributører og forhandlere kan tjene på Logitech.
»Avancerne på Logitech-produkter er forsvindende små,« bedyrer han. Han ønsker ikke at gå nærmere i detaljer med fortjenesten på Logitech-produkter.
GS Scandinavias regnskabet for 09/10 viser et overskud på 172.000 kroner, som skal ses i forhold til et underskud på en halv million kroner sidste år.