Vanen tro står 1.april i aprilsnarrens tegn, og it-branchen går heller ikke ram forbi i år.
På den svenske netavis I24 lyder meldingen, at Atea har købt Hotel Tylösand, som for fremtiden skal danne rammen om Ateas hovedkontor i Sydsverige. Samtidig træder den ene af popduoen Roxettes frontfigurer, Per Gessle, ind i Ateas ledelsesgruppe, hvor han skal føre an i offensiven mod SMB-segmentet.
»Vi glæder os til at byde Per Gessle velkommen i Atea. Vores undersøgelser viser, at 93 procent af alle Sveriges mindre virksomheder har mindst en Roxette-cd hjemme på hylden,« fortæller den svenske Atea-direktør Lars Petterson.
Læs aprilsnaren her.
Den aalborgensiske mobilleverandør M1 bruger dagen til i en film lagt på youtube at meddele, at de går nye veje for at holde omkostninger nede. Via et samarbejde med Aalborg Zoo har de planer om at indsætte chimpanser i kundeservice. Filmen kan ses her.
Auditions til DRs store seermagnet, X Factor, kommer i fremtiden til at foregå hjemme fra de danske stuer. Microsoft meddeler, at de har indledt samarbejde med DR, hvor Xbox bliver hovedsponsor for det populære program, der skifter navn til Xbox Factor.
»X Factor har kørt i fire sæsoner, og nu giver Microsoft os den ideelle anledning til at ruske op i konceptet til jubilæumsåret næste år. Ændringerne er allerede testet i prøveshows i England og Malaysia, og teknisk glider det. Vi glæder os til at præsentere et af vores vigtigste shows i en helt ny indpakning,« siger Nils Rapar, programansvarlig, DR.
Her på crn.dk er der også i dagens anledning begået en aprilsnar, hvoraf det fremgår at Actebis vil til at distribuere overskudsvarme fra datacentre til landets energiselskaber.