Emailreklamer er guld værd

Reklamer via email er på få år blevet en rigtig god forretning.

Elektroniske reklamer vinder frem. Flere og flere computerbrugere vælger at skrive sig op til at modtage emails med tilbud på forskellige varer. Hvad der for få år siden var en underskudsforretning for reklamebranchen, er nu millioner værd.

»I år forventer vi at fordoble omsætningen endnu engang,« siger direktør Torben Frigaard Rasmussen fra Internet Retail til Jyllands-Posten. Retail Internet udsender emailreklamer for virksomheder til internetbrugere, der skriver sig op til at modtage dem.

Det foregår på den måde, at man tilmelder sig områder, man vil modtage tilbud indenfor. Derefter modtager man relevante emails fra de selskaber, som Retail Internet annoncerer for. Og det er blevet en god forretning.

Den danske virksomhed, Retail Internet, havde i 2005 et overskud før skat på tre millioner kroner af en omsætning på 32 millioner kroner. Det er det første mærkbare overskud og en fordobling af selskabets overskud.

»Det er en noget anderledes situation, end dengang i 2001 og 2002, hvor vi tabte penge hver eneste dag,« siger Torben Frigaard Rasmussen.

Retail Internet har 750.000 brugere i Danmark, 700.000 i Norge og 1,5 millioner i Sverige. Selskabet vil ifølge Jyllands-Posten nu satse på vækst på det tyske marked.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere