Bredbåndsselskabet ComX er ikke kommet godt fra start i det nye år. Natten til onsdag gik strømmen til et nødstrømsanlæg, og det resulterede i et nedbrud af systemerne. Det fik konsekvenser for omkring 20.000 kunder, der blev afskåret fra tv, telefon og internet.
»I de tidlige morgentimer var der et strømnedbrud i vores centrale serverrum, og det har driftmæssigt berørt stort set samtlige kunder. Det er dybt beklageligt, og vi håber ikke, at det har betydet, at nogle ikke har kunnet få fat i alarmcentral og lignende,« siger ComXs nye administrerende direktør, Nils Overgaard, til Børsen.
Først op af dagen i går kom strømmen tilbage, så ComXs kunder igen kunne komme i kontakt med omverdenen.
Strømafbrydelsen natten til onsdag får dog ikke Nils Overgaard til at ryste på hånden.
»Vi har investeret de nødvendige penge i et meget avanceret nødstrømssystem, så det er ikke fordi, der ikke var et backupsystem på plads. Men relæet virkede ikke,« siger han.
Fejlen får nu direktøren til at gennemgå ComXs procedurer en ekstra gang med ekstern hjælp.
»Jeg tror ikke, det vil få nogen markedsmæssig konsekvens, selvom det er sådan noget, der bare ikke må ske,« siger Nils Overgaard.
ComXs strategi er at sælge »Triple play«, hvor boligforeninger og private husstande både får internetforbindelse, tv-signal og telefoni i samme løsning.