Dennis Mortensen valgte sidste år at skifte web-design, e-business og ADSL ud med pepperoni, oksekød, ost og oliven. Efter salget af IT-virksomheden Canvas Interactive besluttede iværksætteren at sige farvel til IT-branchen og starte et nyt liv som pizzaleverandør med visionen om at skabe Danmarks største pizzakæde, evonax pizza delivery.
Kæden kan nu, syv måneder efter lanceringen, kalde sig landsdækkende, og forretningen skal som det næste udvides til vores nordiske broderlande. I første omgang Sverige.
»Selvfølgelig har vi hele tiden haft ambitioner og troen på en landsdækkende succes. At det er gået så hurtigt er jo kun positivt, men absolut ingen anledning til at hvile på laurbærrene. Derfor skal vi udnytte, at hele maskinen nu kører velsmurt og toptunet og bruge den gode energi på nye markeder,« fortæller Dennis Mortensen.
Internet er stadig den vigtigste salgskanal for evonax, som også har etableret et customer care center, der efter bedste CRM-filosofi, modtager og ekspederer indgående ordrer og følger op på disse.
Den nye svenske afdeling af pizzaeventyret åbner inden udgangen af februar - og Dennis Mortensen er ikke i tvivl om, at svenskerne har samme kærlighed til kødtærten som danskerne.
»Det er jo hele kernen i konceptet. Der er ingen der kan have noget imod det. Hvem vil ikke gerne spise sund og velsmagende mad af høj kvalitet uden selv at skulle gøre andet end at gå på nettet eller ringe til vores søde og venlige medarbejdere?« siger han.