Knapt 600 TDC-ansatte nedlagde i går arbejdet i protest over TDC's ønske om at centralisere styringen med koordinationscentrene. Det er koordinationscentrene der står for blandt andet at koordinere TDC-teknikernes besøg. Strejken startede i koordinationscentrene rundt om i landet og bredte sig til TDC Totalløsninger, hvor 340 teknikere nedlagde arbejdet i sympati.
»Vi vil gerne centralisere det, således at man kan gøre det mere effektivt for kunderne, så hvis for eksempel din telefon går i stykker om ti minutter, kan vi meget hurtigere få det ind i systemet og udbedret,« siger Kim Frimer, direktør for TDC Totalløsninger til it-avisen ComON.
Centraliseringen betyder blandt andet, at teknikerne, med en ny teknologi, skal have besked om besøg på deres mobile computer, som de har med rundt.
Kim Frimer fortæller, at der på mandag vil være et møde imellem TDC og de ansatte.
»Jeg tror, at det hele måske beror på en misforståelse, men jeg er sikker på, at vi nok skal finde en fornuftig løsning«, siger han.
Strejken kommer samtidig med, der har været kurrer på tråden, efter at der, ifølge Jyllands-Posten, siden 31. januar er blevet afskediget 80 medarbejdere i TDC Totalløsninger.