De mange typer af ADSL-produkter skaber problemer for hinanden ved TDC. En høj bredbåndsforbindelse er ingen garanti for, at TDC TV fungerer for kunderne. Tværtimod.
Faktisk er ADSL-kunder med professionelt bredbånd betalt af arbejdsgiveren værst stillet med hensyn til tv over kabel, for de højeste hastigheder har flest problemer.
Det skyldes TDCs forskellige it-systemer og udstyr på centralerne. Gert Rieder, direktør for TDC Privat, siger til Børsen, at man først vil tage sig af kunder med 512 Kbit til 2 Mbit, fordi det vil løse flest problemer først.
Problemet for de højeste hastigheder opstår, fordi TDCs centraler jævnligt kommunikerer med kundens udstyr for at justere hastigheden til det optimale. Den kommunikation fører til billedudfald, hvis kunden samtidig ser tv over kabel. Gert Rieder siger til Børsen, at det problem nok først bliver løst efter sommer.
Da TDC for tiden skruer op for hastigheden på bredbånd, kan almindelige kunder opleve, at deres hastighed når over 2Mbit og dermed løber ind i det samme problem for kabel-tv. Det fører til den paradoksale situation, at en kunde kan være nødt til at bede TDC om at sætte hastigheden ned, hvis de skal kunne se tv over bredbånd.