Læs også: Så er valgslagsmålet skudt i gang på Facebook
Interview: Venstre har en, Socialdemokraterne har en, og der er helt sikkert flere på vej.
Der et naturligvis politiske apps, vi taler om.
Men selv om partierne forsøger at kapre vælgere via de sociale medier og den mobile platform, er det langt fra sikkert, at det bliver en succes.
Et dugfriskt eksempel er Socialdemokraternes nye Facebook-applikation, der næppe når ret meget længere end til den gruppe vælgere, som allerede er medlemmer af partiet, fortæller en ekspert i sociale medier.
"Folk er ikke specielt interesserede i at sende et budskab om politisk tilhørsforhold via eksempelvis Facebook. Derfor vil en applikation til Facebook primært ramme dem, der allerede er sprunget ud af skabet med en politisk holdning, men ikke ramme nye vælgere," siger Lisbeth Klastrup, der er lektor på IT Universitetet i København.
"Forskningen viser generelt, at det især er dem, der allerede er politisk aktive, der opsøger politisk information på nettet," forklarer hun.
Lisbeth Klastrup vurderer, at de sociale medier i dag bruges langt mere bevidst af politikerne, der er begyndt at ansætte mediefolk.
"Der finder en oprustning sted, så vi kommer til at se en mere struktureret brug af medierne end tidligere," siger hun.
Har denne mobilisering en positiv effekt i form af flere vælgere til partierne?
"Der er sket en professionalisering af kommunikationen på nettet, hvilket har betydet, at den samtidig bliver mindre personlig."
"Oplevelsen af den personlige nærhed, som er de sociale mediers styrke, kan blive skubbet i baggrunden til fordel for traditionel politisk kommunikation, som vi kender fra fjernsynet, og monologisk kommunikation på de sociale medier får man ikke ret meget ud af. Det er en svækkelse."
Hvordan får partierne så fat i nye vælgere via nettet?
"Hvis vi ser tilbage på, hvad der virkede ved sidste valg, var det de virale budskaber, eksempelvis Enhedslistens video Hvorfor har vi ingen Zlatan?"
"Den var et klassisk viralt tiltag, der var sjovt og samtidig formidlede et budskab. Det har vist sig at slå langt bedre igennem end en traditionel applikation eller valgvideo."
Så man kan kun sælge enkle politiske budskaber pakket ind i humor på nettet?
"Det, vi har lært indtil nu, er, at formidlingen skal enten være meget seriøs eller kommunikere på mediets egne præmisser, for eksempel ved at bruge viral humor."
"Jeg tror også, der bliver plads til politiske applikationer, der er af god kvalitet, men kun hvis folk ikke bliver tvunget til at udstille deres politiske holdninger på eksempelvis Facebook."