Klumme: Virksomhederne bygger digitale kundeoplevelser som aldrig før. Men i forhold til for to-tre år siden er digitalisering gledet ud af mediebilledet. Jeg tror, at det handler om vores tømmermænd med tech-giganternes magtmonopoler.
18. august 2020 kl. 10.17 |
læs »
Klumme Vil vi virkelig her i det herrens år 2020 stadig smykke os med farverige teknologiske lånefjer uden at have taget de ledelsesmæssige armbøjninger og gjort de forretningsmæssige knæløft?
22. juni 2020 kl. 10.00 |
læs »
Klumme: De agile metoder minder om den ledelsesstil, som skal klare os gennem krisen. Derfor kan it-direktøren og de agilt erfarne nu virkeligt lære fra sig. Og når krisen er ovre, skal der holdes fast.
21. maj 2020 kl. 10.00 |
læs »
Klumme: Data rummer potentialet til at forstå den individuelle kunde og reagere passende. Det er i al sin rørende enkelhed årsagen til, at analytics og AI sætter dagsordenen. Den funktionsopdelte organisation kan ikke svare på kundeoplevelsens centrale udfordringer.
20. marts 2020 kl. 12.20 |
læs »
Klumme: Data, software og kunstig intelligens er det nye sort - også langt uden for it-folkets rækker. Men hvis man skal udnytte potentialet, skal tøvende, distanceret og tvivlende tilgang i ledelsen afløses af ”all-in”. Vi skal alle lære noget nyt, og vi skal bidrage til at udvikle morgendagens samarbejde mellem menneske og software.
24. januar 2020 kl. 14.40 |
læs »
Klumme: Meget tyder på at mindre og mellemstore danske virksomheder har en udfordring, når det kommer til digital forretningsudvikling. Vejen går over et opgør med tre kulturelle barrierer.
3. januar 2020 kl. 10.00 |
læs »
Klumme Har du også fået nok? Hvor ville ens erhvervsliv dog være meget lettere, hvis vi slap for alle interne og eksterne kunder med deres krav og behov.
19. november 2019 kl. 14.45 |
læs »
Klumme: Efter adskillige årtier i it-branchen kan jeg konstatere, at vi til stadighed ser nyopsætninger af det klassiske drama (med stærke elementer af tragedie), som handler om relationen mellem it og forretning. Nu med CDO og agile påfuglefjer.
19. september 2019 kl. 09.43 |
læs »
Klumme: Prognoserne spår AI, voice og chatbotter en voldsom vækst. Det handler om, at kundeservice flytter over på nye og mere dynamiske dataplatforme. Det kan forekomme uoverskueligt, men så kan man jo starte med en intern chatbot til medarbejderne.
6. august 2019 kl. 13.22 |
læs »
Klumme: Vi vælter os i det, som amerikanerne kalder ’dark data’. Det svarer en smule til, at støvlerne klistrer fast i guld, mens vi leder efter det med hakke og skovl.
17. juni 2019 kl. 09.45 |
læs »