Klumme: Forretningen og brugerne har fået stadig større indflydelse på it-systemerne. Spørgsmålet er nu, om teknikken er blevet så sekundær, at vi ikke længere kan skabe innovative forretningsløsninger.
16. marts 2016 kl. 09.01 |
læs »
Klumme: Krav og kravstyring har alle dage været en af de store udfordringer ved softwareudvikling, og selv om der er skrevet kilometervis af bøger om emnet, gør mange stadig de samme fejl som for 20 år siden. Det skyldes måske først og fremmest menneskene.
25. januar 2016 kl. 06.25 |
læs »
Klumme: Mange organisationer oplever, at nye it-løsninger får langt mindre effekt end forventet. Ofte skyldes det for stort fokus på udviklingen og for lidt på implementeringen.
17. november 2015 kl. 09.02 |
læs »
Klumme: Prototyping er langsomt ved at forsvinde fra softwareudviklernes værktøjskasse, og det er en skam, for der er meget vigtig læring at hente. I stedet anvendes ofte korte iterationer, men prototyper kan hjælpe med at skabe billigere og bedre produkter.
28. maj 2015 kl. 12.02 |
læs »
Klumme: Effektiv kommunikation i et it-projekt er afgørende for projektets succes. Men det kræver, at vi forstår begrænsningerne ved den måde, vi kommunikerer på.
9. april 2015 kl. 14.09 |
læs »
Klumme: Mange it-udviklingsprojekter giver for lidt værdi, fordi der er for snævert fokus på produktet i stedet for organisationsforandringer. Vi har brug for at gentænke det hele, så vi ikke bare producerer kaffekander.
24. februar 2015 kl. 10.02 |
læs »
Klumme: Agil softwareudvikling har stærkt fokus på godt samarbejde mellem kunde og leverandør. Men det løber tit ind i forhindringer. For eksempel kunder, der hele tiden sætter spørgsmålstegn ved timeforbruget i forhold til estimatet i kontrakten.
19. januar 2015 kl. 12.14 |
læs »
Klumme: Agil softwareudvikling er meget udbredt, og de fleste peger på løbende afleveringer til kunden som det væsentligste kendetegn. Men selv om det er en forudsætning for agil softwareudvikling, så er det ikke det, der er det specielle.
15. december 2014 kl. 14.02 |
læs »