Jonathan Løw

Iværksætter, foredragsholder og forfatter

Linkedin

Se Jonathan's LinkedIn profil

Jonathan Løw er iværksætter og har startet fem virksomheder – både i Danmark og udlandet.

Computerworld har tidligere kåret Jonathan Løws gamle firma engodsag.dk som Årets it-virksomhed. Han er derudover tidligere udnævnt til ét af de største ledelsestalenter i Danmark af Berlingske.

Jonathan Løw har derudover en baggrund som marketingchef, innovationschef og investeringsansvarlig.

Jonathan Løw har skrevet bøgerne ”Listen Louder”, ”GURUBOGEN” og "Disruptionbogen".

http://www.jonathanloew.dk
53 artikler på Computerworld

Jonathan Løw

Chihuahua eller muffin – hvad ser du på billedet?

Klumme: Når alle taler om digitaliseringens gigantiske potentiale, bør man i samme moment italesætte de gigantiske udfordringer, der også er med moderne teknologi.

3. december 2021 kl. 14.10 | læs »

Otte teknologier som enhver it-leder og iværksætter bør kende

Klumme: Vi bør droppe tanken om at være forandringsparate og i stedet blive forandringsskabende. Derfor skal vi skal læse op på nogle af de væsentligste teknologier, så vi kan vurdere, hvorvidt de kan betyde en konkurrencefordel for os frem for en trussel.

4. oktober 2021 kl. 11.01 | læs »

Kunstig intelligens kan faktisk gøre verden mere menneskelig

Klumme: I fremtiden bliver det i høj grad de digitale iværksætteres og lederes etiske kodeks, der kommer til at afgøre, hvorvidt kunstig intelligens vil gøre verden bedre og mere menneskelig eller ej.

7. september 2021 kl. 12.30 | læs »
2

Sover it-folk og programmører Tornerose-søvn?

Klumme: Lige nu investerer nogle af verdens førende teknologivirksomheder massivt i machine learning og deep learning med det formål, at software skal kunne skrive sig selv. For dig som udvikler eller it-fagperson indebærer det, at du skal begynde at specialisere dig mere.

27. august 2020 kl. 10.12 | læs »

Etablerede it-virksomheder har 1.700 gange bedre odds end startups

Klumme: Etablerede virksomheder har 1.700 gange så stor sandsynlighed for at lykkes med nye produkter og forretningsområder end startups. Her er nogle gode råd til at omgå problemet.

17. juni 2020 kl. 10.31 | læs »
1

Bevar handlekraften i en krisetid

Klumme: Hos os er vi ikke i panik, for vi har valgt at placere vores paniktanker der, hvor sindsroen befinder sig, og i stedet agere på de områder, hvor vi mener, at noget rent faktisk kan ændres.

6. april 2020 kl. 10.00 | læs »

Tør du lægge alle dine forretnings- og it-planer åbent frem?

Klumme: Vi har valgt at lægge hele vores tech-roadmap åbent ud, og det har skabt stor begejstring både internt og ekstern. Vi er ikke bange for, at konkurrenterne skal hugge vores ideer. Vi skal jo ”bare” eksekvere bedre på idéerne end dem. Jeg er faktisk meget mere nervøs for, hvis folk IKKE har lyst til at stjæle vores idéer.

26. februar 2020 kl. 09.25 | læs »

Vil du lykkes med innovation? Drop de fancy workshops og begynd at træne din hjerne i stedet

Klumme: Vi kan ikke forvente af vores hjerner, at de pludselig skal begynde at tænke i spændende nye kombinationer eller fuldstændig genopfinde vores forretningsmodel, hvis de ikke er vant til det. Hvis de ikke er i træning.

30. december 2019 kl. 12.50 | læs »
1

Innovation sker, når du kan bruge hjernen på tre forskellige måder

Klumme De mest succesfulde ledere og forretningsudviklere bruger hjernen på tre forskellige måder, når de skal skabe virkelig værdi.

23. oktober 2019 kl. 12.58 | læs »

Er din organisation tyndfed? Så er det på tide at lære af Spotify

Sidevisninger, antal følgere på Facebook og antal gennemførte opkald er typiske målepunkter i mange organisationer. Men de data kan være lige så vildledende som vejledende - og føre dig direkte i forfængelighedsfælden. Se her hvordan du undgår den.

24. september 2019 kl. 14.10 | læs »