Jacob Ø. Wittorff

Redaktør for digital forretningsudvikling og innovation

E-Mail

jwi@cw.dk

Twitter

@wittorff

Linkedin

Se Jacob's LinkedIn profil

Jeg interesserer mig for de ideer, trends og problemstillinger, der præger den fremsynede digitale forretning.

Som redaktør for digital forretningsudvikling og innovation beskæftiger jeg mig med den kundevendte del af den digitale forretning. Det vil sige, at jeg fortæller de gode historier om alt fra design af digitale brugeroplevelser til adoption af ny teknologi samt eksekveringen af helt nye forretningsmodeller og digitale produkter. Desuden dækker jeg, hvad der rører sig blandt branchens mest visionære personer og digitale virksomheder.

Siden jeg startede som journalist på Computerworld i 2008, har jeg beskæftiget mig med ny teknologi og it-branchen. Derudover har jeg læst socialvidenskab og journalistik på Roskilde Universitet.

Send mig gerne en mail, hvis du er stødt på en historie, som kan være interessant for mig.
5.336 artikler på Computerworld

Jacob Ø. Wittorff

Dansk Hollywood-profil på vej med stor NFT-satsning

En dansk Hollywood-profil har ambitioner om at rejse et større millionbeløb til en ny film via NFT'er. Det langsigtede mål er at demokratisere den internationale filmindustri

1. december 2021 kl. 17.56 | læs »

Deloitte forudser: Chip-krisen fortsætter indtil 2023

På trods af kæmpe investeringer i chipproduktion, så forventer konsulenthuset Deloitte at chipkrisen vil fortsætte i hele 2022.

1. december 2021 kl. 16.58 | læs »

Gigantisk bølge af sms-malware skyller ind over Finland: "Angrebet er ekstremt, exceptionelt og meget bekymrende"

En malware-bølge rammer i øjeblikket finske mobilbrugere, og en finsk mobiludbyder kalder angrebet exceptionelt og ekstremt, mens de finske myndigheder nu også har måtte advare borgerne.

30. november 2021 kl. 17.58 | læs »

Ny etisk standard for kunstig intelligens på vej - få indblik i hovedpointerne her

FN er på vej med en ny række globale etiske standarder for brug af kunstig intelligens. Der er blandt andet lagt op til at borgere skal have øget databeskyttelse og øget beskyttelse mod masseovervågning

30. november 2021 kl. 17.16 | læs »

Danske it-leverandører dybt frustrerede over pludselig udskydelse af Digital Post: Har ført til store mængder ekstraarbejde

Frustrationerne er store hos de virksomheder og myndigheder, der har arbejdet med integrationerne til den nu udskudte digitale post-løsning. De melder om en proces, der har været præget af utilgængelige test-miljøer og en sidsteøjebliks udskydelse, som kommer til at føre til ekstra arbejde, der nu skal faktureres til offentlige kunder.

30. november 2021 kl. 13.20 | læs »

Twitter-stifteren Jack Dorsey trækker sig som topchef

Twitter skal have ny topchef efter, at Jack Dorsey, der var med til at stifte selskabet i 2006, nu trækker sig som topchef.

29. november 2021 kl. 17.38 | læs »

Oneplus erkender alvorlig fejl: Opkald kan aflyttes

En fejl i et chipset fra producenten Mediatek betyder, at telefoner fra Oneplus er sårbare overfor aflytninger.

29. november 2021 kl. 16.45 | læs »

E-boks var klar til at overdrage den digitale post til Netcompany, men pludselig kom der et opkald fra Digitaliseringsstyrelsen: “Vi fik besked 10 minutter før pressemeddelelsen blev sendt ud”

Interview: E-boks skal fortsætte driften af den digitale post ind i første kvartal 2022. “Vi er klar,” lyder det fra selskabets topchef Ulrik Falkner Thagesen. Han er dog samtidig irriteret over, at selskabet nu må ændre sine planer.

26. november 2021 kl. 11.21 | læs »

Derfor udskydes Digital Post til 2022 i allersidste øjeblik: Regionerne ikke klar

Digitaliseringsstyrelsen har hevet i nødbremsen for Digital Post på grund af problemer ude i regionerne. "Regionerne har brug for mere tid til at teste integrationerne helt i bund," siger vicedirektør i Digitaliseringsstyrelsen, Adam Lebech.

25. november 2021 kl. 10.30 | læs »

Danske virksomheder halter langt efter i udnyttelsen af data: Er låst fast i gammeldags tankesæt - mens markedet buldrer afsted

Danske virksomheder forstår ikke at udnytte de data, som de selv indsamler. Og det kan have alvorlige konsekvenser. "I hele den her disruption-tankegang er kernen, at du skal turde gå ud og udfordre den måde, som du ser kunderne og markedet på," siger Per Østergaard på baggrund af ny undersøgelse.

25. november 2021 kl. 09.00 | læs »