Lars Jacobsen

Chefredaktør, Computerworld

E-Mail

lja@cw.dk

Linkedin

Se Lars's LinkedIn profil

Chefredaktør for Computerworld siden 2013.

Mine interesser er især samlet om hvordan ny teknologi opstår og bliver brugt i samfundet eller i virksomheder. Jeg er oprindeligt uddannet cand.scient.adm. og skrev i sin tid speciale om hvordan opfattelsen og anvendelsen af it i den offentlige sektor har ændret sig over tid.

Hvordan de store virksomheder som Apple, Microsoft, Google og alle de andre kæmper om både privat- og virksomhedsbrugernes gunst er også noget jeg følger særligt med i.

Jeg har inden Computerworld blandt andet arbejdet for Teknologirådet, i Folketinget, forbedret usability i netbanker og på franske tankstationer samt tilbragt tre år i en offentlig styrelse med lave ledelsesinformation, tampe SQL-sætninger ind i rapportsoftware og prøve at få overblik over samtlige skibe i den danske handelsflåde siden 1978 - via en database som fik en gletscher til at virke hurtig.
1.592 artikler på Computerworld

Lars Jacobsen

Kom med din mening om Computerworld og vind fed ekstern harddisk med hele otte terabyte plads

Hvad synes du om Computerworld? Vi vil gerne høre din mening om både godt og skidt på sitet og i vores dækning. Vi trækker lod om en fed ekstern harddisk blandt alle, der vil bruge et par minutter på at svare på 14 spørgsmål.

6. september 2016 kl. 09.29 | læs »
8

Fuld fart frem: Virtual reality til Playstation er nemt, fedt og flot - men jeg blev køresyg af den vilde Ferrari

Lige om lidt kan du købe virtual reality til din Playstation. Vi har prøvet udstyret, som giver en unik oplevelse - og en smule køresyge i bilspil.

2. september 2016 kl. 15.00 | læs »
28

Tesla er smart - men jeg vil hellere køres (næsten) ned af en Volvo

Digitalisering af transportmidler kan skabe større sikkerhed. Men der er stor forskel på, hvad producenterne lægger vægt på - er det andre biler eller fodgængere, elge og cyklister?

29. august 2016 kl. 05.58 | læs »

Salesforce-direktør: "Bagefter står vi så 1.000 ledere fra hele verden og holder hinanden i hånden og mindes dem, som er gået bort i det forløbne år"

Interview: Salesforce stormer frem. Og kulturen er en væsentligt del af den succes, fortæller Michael Zink, direktør for den danske forretning. Hver eneste medarbejder skal for eksempel bruge syv dage om året af arbejdstiden på frivilligt arbejde. Og gevinsten er stor.

26. august 2016 kl. 11.02 | læs »
7

Fed løn, god pension eller fantastiske kollegaer - hvad frister dig mest?

Gør Computerworld klogere på hvad du ønsker dig af dit job - og vær med i konkurrencen om et gavekort på 2.000 kroner.

18. august 2016 kl. 15.05 | læs »
3

10 gange hurtigere: Du kan (snart) prøve Intels vilde SSD-teknologi - i skyen

Intels Optane-teknologi kommer til at mangedoble SSD-hastighederne og kan revolutionere, hvordan datacentre fordeler opgaven mellem storage og hukommelse.

18. august 2016 kl. 08.24 | læs »
2

Ford: Om fem år har vi tusindvis af biler uden rat på gaden

Tusindvis af Ford-biler uden rat og pedaler lyder vildt nok. Specielt når ambitionen er at have dem gaden om fem år. Alligevel er det, hvad Fords direktør Mark Fields nu lover.

17. august 2016 kl. 13.12 | læs »
5

Gigantiske Intel svømmer i penge - men her er fire tegn på at krisen truer

Intel leverede i årevis byggestenene til din digitale hverdag og tjente fedt undervejs. Men nu truer fremtiden. Vi beskriver her fire aktuelle grunde til, at Intels fremtidsudsigter ikke er lyse.

15. august 2016 kl. 16.02 | læs »

"Der var nogle turister, som spurgte mig, hvorfor det her sted er så specielt, men så måtte jeg skuffe dem og sige, at vi alle sammen bare var her for at spille Pokemon Go"

"Der var nogle turister, som spurgte mig, hvorfor det her sted er så specielt, men så måtte jeg skuffe dem og sige, at vi alle sammen bare var her for at spille Pokemon Go"

7. august 2016 kl. 15.48 | læs »
7

"Jo mere jeg ved om dig, jo bedre kan jeg sikre, at det er de rigtige varer, som du bliver præsenteret for"

Interview: Dansk Supermarked er i fuld gang med digitalisering. Men udviklingen skal gå med museskridt. "Der er allerede nogen, som går meget langt og blandt andet gennemgår bonner for at analysere indkøb. Den slags er over min grænse," siger Toke Lund, head of digital, i Dansk Supermarked.

5. august 2016 kl. 06.00 | læs »