Avatar billede gini Juniormester
29. november 2014 - 16:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formatering af ny harddisk i hard drive enclosure

Min nyindkøbte PC har et hard drive på 2.000 GB, men jeg vil installere 2 ekstra drives. Købte derfor et "Raid Dual Bay Hard Drive Enclosure" til 2 hard drives, hvor der nu er isat de 2 harddiske. Den ene er fra min gamle PC på 640 Gb, som sagtens kunne åbnes som særskilt disk. Den anden er en ny indkøbt Seagate på 1.000 GB, som ikke er formateret, og jeg nægtes adgang til den, når jeg vil formatere.
Spørgsmålet er, hvordan får jeg formateret disken.
Jeg kører med Windows 7 Pro.
Avatar billede richardjensen Seniormester
29. november 2014 - 16:32 #1
Kan du se den helt normalt i 'Denne computer' ?
Avatar billede Olesen79 Nybegynder
29. november 2014 - 16:58 #2
Hej :)

Tryk på start -> Højre klik på "Computer" -> Administrer

Så kommer du ind hvor du kan se alle enheder osv. der står der "disk håntering" klik på den og du vil kunne se alle "harddisk enheder" der er tilkoblet Computeren.

Her kan du så Oprette, Slette, Formatere og/eller gøre partitioner større eller mindre, det sidste vil jeg kun anbefale hvis du har lidt styr på det.. :)

Du skal lige være opmærksom på at du med sikkerhed ikke har markeret C: drevet eller andre drev med data du vil beholde inden du roder for meget med det da det kan få fatale følger for indholdet af dit/dine drev :)

Go' fornøjelse..

Olesen
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. november 2014 - 22:34 #3
Hurtigste vej til Diskhåntering
Skriv diskmgmt i start
http://gratisupload.dk/vis_billede/716885/