Avatar billede lense Nybegynder
21. oktober 2014 - 12:52 Der er 11 kommentarer

bios update - no post

hej.

Har en ven, som har opdateret en hp probook 6550b 's bios via hp software updater - efter dette er der no post når han booter.

Er der en mulighed for at recover? der er intet diskette drev...

Jeg har prøvet hardreset, dog uden held. Ingen post.

Any ideas?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2014 - 14:28 #1
Det anvendte program har lavet koks i bios. Man kan gøre et forsøg, men det er lidt besværlig på en bærbar.
Tag al strømmen fra. Lysnettet og batterierne. Skil bagsiden af, og tag "sølv" batteriet ud i ca. 3 min. Eller hvis I kan se jumperen, så flyt den een gang og så til bage.

Jeg lægger et link til et billede, det er godt nok fra en stationær, men hvis man ikke kender batteriet, giver billedet alligevel en ide om, hvad det drejer sig om.
http://peecee.dk/upload/view/443682
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2014 - 14:31 #2
Ps. man kan forstørre billedet ved at trykke på "Vis det originale billede"
Avatar billede lense Nybegynder
21. oktober 2014 - 15:05 #3
Hej og tak for dit svar.

Jeg har resat cmos - har både fjernet jumper og fjernet batt i længere tid. uden held.

Andre ideer?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2014 - 15:20 #4
Hvis der er mere en 1 ramblok så prøv at tage en af dem, ud på skift, eller, hvis det er muligt, lån nogle andre.
Avatar billede lense Nybegynder
23. oktober 2014 - 08:49 #5
Også prøvet uden  held.

:(
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2014 - 18:49 #6
Hvis computeren efter at harddisk, CD/DVD og USB stick er fjernet, ikke kan starte op i bios, tror jeg, at bios, og dermed bundkortet, er ødelagt. Jeg tror altså at den computer er lige til IT skrald.

Men jeg forstår slet ikke, at bios er forsøgt opdateret via hp software updater. Bios er jo Firmware og ikke software.
Prøv at ringe til HP.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2014 - 09:15 #7
1 Er du 100% sikker på det er end rette bios opdatering du har hentet?
2 Du fortrød ikke opdateringen og genstartede computeren før den var færdig?
3. Computeren slukkede pga strøm mangel?

Hvis nogle af de ting her har fundet sted, så har xby nok desværre ret i at bundkortet er dødt.

Når du havde bios batteriet ude og havde fjenet alt andet strøm også, trykkede du så på startknappen og holdt den et stykke tid, så du var sikker på at aldt strømmen blev drænet fra bundkortet?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2014 - 18:01 #8
Bump.
Avatar billede lense Nybegynder
16. november 2015 - 09:03 #9
Ja, alt er kørt efter bogen, desværre.

Bios update var den nyeste og korrekte fra hp.

Den fuldførte 100% update og genstartede, herefter ingen post.

Cmos og jumper prøvet uden held.

30 sek holdt på powerknap efter batteri uden - uden held.

Den røg til IT skrald DESVÆRRE... :/

Tak for jeres input.
Avatar billede lense Nybegynder
16. november 2015 - 09:04 #10
Skriv gerne et svar, hvis point ønskes.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2015 - 16:12 #11
svar