Avatar billede kkims Mester
07. september 2014 - 00:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

På min hjemmeside, vender mine fotos helt forkert når jeg ser den på IPhone 5

Hej alle eksperter.

Hvordan kan jeg få min hjemmeside til at stå pænt, når jeg ser den fra min Iphone 5

Hvis i F.eks.ser mine billeder fra en PC som her:
www.gallerifantasi.dk/sale
Så vil billederne vende rigtigt.

Hvis man ser siden fra en smart/Iphone. Så vender billederne helt forkert!!
Hjælp.
MVH

K
Avatar billede kkims Mester
07. september 2014 - 00:24 #1
KLIK PÅ "PAINTINGS FOR SALE" i menuens venstre side.
Avatar billede keysersoze Guru
07. september 2014 - 09:02 #2
Hos mig er det ikke noget der vender forkert - har du evt mulighed for et screenshot eller lidt nærmere forklaring om hvad "vender forkert" betyder?

Sådan set udefra kan det overraske lidt at siden i det hele taget kan vises for ud over at siden benytter frames, hvilket var noget man gjorde for 15 år siden, så er koden langt fra valid, fx er der ingen DOCTYPE.

Skal siden på en pæn måde kunne tilpasse sig forskellige enheder skal du kigge på begrebet responsivt webdesign. Du kan få en let genvej til det hvis du benytter Bootstrap.
Avatar billede kkims Mester
07. september 2014 - 10:25 #3
Hej Keysersoze

Ja det er en ældgamel side jeg fik kodetpå et 2 ugers kursus i html i 1999.

Hvis du på PC går ind på siden www.gallerifantasi.dk/sale
Derefter trykker du på "Paintings for sale" i menuen til venstre,
Nu kommer der en del foto af mine malerier, startende med et portræt af "Salvadore Dali" Hvis du scroller dernedaf, ser du at alle billeder vender rigtigt.

Gør du det samme på en Iphone eller smart phone, vil billderne vende på hovedet, på siden etc.

Jeg vedlægger link til siden set fra Iphone ( bemærk forskellen )
www.gallerifantasi.dk/ekspert

Mvh

Kim
Avatar billede keysersoze Guru
07. september 2014 - 10:50 #4
Det er ikke noget jeg har set før - men det lader til at være et almindeligt problem hvis billedet er taget med en iphone. Se fx her for fix http://help.contactology.com/help-my-image-is-upside-down-when-viewed-on-an-iphone
Avatar billede kkims Mester
07. september 2014 - 11:10 #5
Hej
Ja det er noget fnidder.
Det er et supert link. Det afgøres åbenbart af om man tager fotoet horisontalt, eller vertikalt
Tak for hjælpe

opret venligst svar for Points
MVH
Kim
Avatar billede keysersoze Guru
07. september 2014 - 12:18 #6
svar