Avatar billede mm64707 Nybegynder
03. august 2014 - 08:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MS Excel 2010 - oprettelse af kpi'er

Hej,

Jeg er i MS Excel 2010 ved at lave et indikatorsystem, der viser status på både en række underaktiviteter og en overordnet status(indikator) for disse. Underaktiviteterne har jeg lavet vha betinget formattering, men jeg kan ikke helt finde ud at lave indikatorer for en samlet status på underaktiviteterne.

Håber I kan hjælpe.

Lidt uddybning...
Ift at vise den samlede status forestiller jeg mig følgende: I cellerne D2 til D6 registrerer jeg pt enten tallet 0, 1, 2 eller. Disse udgør underaktiviteterne og er pt betinget formatteret. I celle J2 til J6 vil jeg gerne have een overordnet indikator for status på underaktiviteterne (fx cirkel). Denne skal vise farverne; Grøn hvis der vises "0" og "1", Gul hvis der i mindst en af cellerne også er et 2-tal, og Rød hvis der blandt tallene er et/flere 3-taller. Det virker dog til, at "betinget formattering" måske ikke er løsningen her?

På forhånd tak!
Avatar billede anedi Ekspert
05. august 2014 - 11:18 #1
Hvis der i D2 til D6 står:
hvilken farve skal de enkelte celler så have i J2:J6?

Som jeg forstår det skal de alle markeres røde, hvis der blot indgår et 3-tal i D2:D6.

Kan du uddybe nærmere?
Avatar billede mm64707 Nybegynder
06. august 2014 - 12:07 #2
Jeps: J2:J6 skal flettes til én celle/alternativt skal der være et objekt (fx cirkel).

Hvis en eller flere i D2:D6 er = 3, så rød
Hvis en eller flere i D2:D6 er = 2 så gul
Hvis en eller flere i D2:D6 er <= 1 så grøn

Var det svar nok?
Avatar billede mm64707 Nybegynder
06. august 2014 - 12:11 #3
Hmm ved eftertanke holdt det svar ikke helt. Det må være:

Hvis en eller flere i D2:D6 er >= 3, så rød
Hvis en eller flere i D2:D6 er >= 2 og <3, så gul
Hvis en eller flere i D2:D6 er <= 1 så grøn
Avatar billede anedi Ekspert
06. august 2014 - 14:03 #4
Prøv at se denne, lavet med betinget formatering:
http://gupl.dk/713000/

Vh
Anedi
Avatar billede mm64707 Nybegynder
06. august 2014 - 23:41 #5
Det er helt perfekt! 1000 tak

Jeg kendte ikke til "MAX"-funktionen:-)
Avatar billede mm64707 Nybegynder
06. august 2014 - 23:43 #6
Anedi; kan det passe, at du lavede dit indlæg som en kommentar, jeg ikke kunne tildele point?
Avatar billede anedi Ekspert
08. august 2014 - 10:40 #7
Super, at det kunne bruges.

Du kan acceptere dette svar for at afgive point.

Vh
Anedi