Avatar billede prbugge Praktikant
09. juli 2014 - 07:27 Der er 7 kommentarer

Hvordan afinstallerer man google-applikationer på en android

Min Samsung bliver ved med at hente eksempelvis Google-Drev. Og jeg er IKKE interesseret, og vil ikke have mine dokumenter liggende og flyde ude på en fremmed server. (eller hvad Google-Drev ellers gør?)

Hvordan kan man helt slette dette fra mobilen eller ihvertfald stoppe de tilbagevendende opdateringer.

Jeg véd godt at jeg kan afinstallere opdateringen - men ikke det oprindelige installerede program?
Avatar billede madklub Guru
09. juli 2014 - 08:40 #1
Du afinstallerer det samme sted. Men hvis du ikke kan fjerne app'en, så er din telefon født med app'en.

Hvis du vil fjerne den helt, skal du vist roote telefonen.

Men Google Drev gør ikke noget, hvis du ikke beder den om noget...
Avatar billede prbugge Praktikant
09. juli 2014 - 09:06 #2
Du har sikkert ret. Det er en samsung. Og jeg er ret sikker på, at den er født med Google Drev, Google+ mv.

Hvad betyder det at roote telefonen?

Hvis det er at reinstallere android, så vil jeg afholde mig fra det.
Avatar billede Droa Seniormester
09. juli 2014 - 09:49 #3
Android har langsomt løsrevet deres in-house app til at være selvstændige, da Android selv så det som et problem, at man ikke selv har kunne vælge, og at det blev lettere at opdatere dem, da man ikke skulle vente på en OS update.

Du kunne eventuelt tjekke om din telefon ikke har en OS update, hvis du er heldig.
Jeg mener at google har været igang med denne omdannelses process siden android version 4.
Avatar billede Droa Seniormester
09. juli 2014 - 09:54 #4
at roote sin telefon betyder at du har direkte adgang til androids Service og Processer, samt dets styresystems filer.
Dog betyder det os du mister din garanti på telefonen, da mange tit smadre deres styresystem på det.
Det betyder os at de programmer man installere på sin telefon ikke behøver tilladelse for at hente information om dig på telefonen.
Siden Play-markedet ikke har en særligt god kontrol, vil jeg ikke anbefale at roote sin telefon, uden man ved at alle ens apps ikke er ondsindet på en eller anden måde.
i værste tilfælde kan du komme til og slette hele telefonens drev, og miste både dit ghost og bruger-drev.
Avatar billede prbugge Praktikant
09. juli 2014 - 10:00 #5
Tak for Jeres svar. Jeg tror jeg prøver at leve med at have programmer på min telefon jeg ikke bruger og som ikke gør nogen skade.

Skulle der være en medarbejder fra Samsung, Google el.lign. på linien, så kan jeg da anbefale, at det fremtidigt bliver muligt at fjerne software man ikke ønsker. Som jeg har det, vil jeg hellere lægge afstand til firmaer som prøver at låse mig til deres programmer og dermed bruge deres konkurrenter.
Avatar billede Droa Seniormester
09. juli 2014 - 10:06 #6
en lille ting jeg lige kom i tanke om, da jeg selv er en samsung bruger.. hvis du går ind under "Programmanager" i "indstillinger" kan du vist godt vælge og "Deaktivér" en native app.
Så er den så godt som "fjernet" da den ikke starter op, eller vises på dit system.
Avatar billede prbugge Praktikant
09. juli 2014 - 11:53 #7
Tusinde tak - dét virker - SUPER!