Avatar billede bas Forsker
24. juni 2014 - 20:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Powerline - firmware opdatering

Hej

Jeg har 3 stk. TP-LINK powerline adaptere - et sæt TP-LINK TL-PA4010PKIT og et stk. TP-LINK TL-PA4010P.
Jeg vil gerne prøve at opdatere firmwaren på disse, og jeg regner med, at jeg skal hente og udpakke zip-filen fra http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=TL-PA4010PKIT - Download - Firmware? Se evt. mit billede af nuværende firmware:
http://plougweb.dk/tplink/tplink.png. (undrer mig i øvrigt over, at der i softwaren kun vises et tilsluttet device).
Men hvad er proceduren - skal jeg opdatere adapterne én ad gangen ved at slutte dem til PC'en en ad gangen, eller kan jeg godt opdatere dem alle på én gang?
Adapterne kan vel godt have forskellige firmware versioner?

På forhånd tak.

/Martin
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2014 - 20:22 #1
Hvis du nu henter firmware OG utility, og kører utilityprogrammet, så giver det nok sig selv.
Det vigtigste er at stoppe internet imens (fjern kabel).
Der er en FAQ på linket - der sidder de rigtige eksperter på de ting.
Avatar billede bas Forsker
24. juni 2014 - 20:41 #2
ok, så jeg skal kun have ethernet kabel imellem PC'en og powerlinen, når jeg opdaterer dem? Altså ingen adgang til routeren imens?

Mht. FAQ står der så vidt jeg kan se ikke noget om firmware opdatering - underligt nok ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2014 - 21:00 #3
#2 korrekt - router gør intet godt mens firmware opdateres.

pudsigt mht firmware og faq - der må åbenbart være vejledning nok i utility-programmet, så der ikke kom spg efterfølgende.
Avatar billede bas Forsker
08. oktober 2014 - 18:15 #4
claes57, vil du have points?
Så lukker jeg.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2014 - 18:25 #5
bare luk selv.
Avatar billede bas Forsker
08. oktober 2014 - 18:35 #6
Oki, tak.