Avatar billede mikkeljm12345 Nybegynder
10. juni 2014 - 14:50 Der er 5 kommentarer

Tilslutning af en subwoofer til forforstærker

Hej. Jeg er tæt på at købe Nad c162 til forforstærker

Den har 2 preouts som jeg skal bruge til 2 nad c272 som skal trække et par vegaer

Problemet er at jeg får en CLS 15s med i købet. Hvordan slutter jeg den til mit anlæg når jeg allerede har brugt mine preouts??
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2014 - 16:22 #1
Hej og velkommen til.
Kontakt Hifi Klubben og forklar din problemstilling. De har helt sikkert en måde man kan gøre det på.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. juni 2014 - 19:54 #2
Hej.

  Well, hvis du vil køre de to effektforstærkere enten brokoblede eller som "bi-amp", mangler du jo nok en effektforstærker til sub'en.
  Den kan du f.eks. tilslutte Tape2-out.

De bedste hilsner
Avatar billede mikkeljm12345 Nybegynder
10. juni 2014 - 21:27 #3
Nej, for jeg kører mine 2 effektforstærkere som bro, og min sub er aktiv, så den trækker sig selv

Tak for svaret ellers
Avatar billede sve80 Nybegynder
10. juni 2014 - 22:39 #4
Hejsa.
Hver preout indeholder to stik, henholdsvis et til højre og et til venstre signal. Så én preout forsyner altså begge dine brokoblede effektforstærkere. Så har du stadig én preout til din sub.

Men overvej nøje om du overhovedet vil have en subwoofer koblet på et stereosystem. I min verden hører en subwoofer KUN til i et surround-system og KUN når det bruges til film. Og nu hvor du anvender Cervin Wega-højttalere kommer du næppe til at mangle bas...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. juni 2014 - 09:19 #5
Enig med #4 i forhold til bummelum til stereo.

Men selvom du har brugt dine pre-out's til effektforstærkerne, kan du stadig benytte dit Tape2-Out til sub'en.