Avatar billede mrdj Nybegynder
05. juni 2014 - 15:28 Der er 1 kommentar

MS Desktop Engine 2000 - Adgang til DB ?

Kære Eksperter.

Jeg har et lidt specielt problem.

Har en maskine kørende der har en Microsoft SQL Desktop Engine 2000 kørende med 1 stk. database til noget styringssoftware.

Nu har jeg brug for at komme ind og rette en enkelt værdi i en tabel i denne database MEN problemet er at det er så mange år siden at der sidst har været brug for dette at nu er SA kodeordet simpelthen, ja forsvundet fra erindringen pga. de mange år siden denne værdi sidst er blevet rettet (softwaren fejler pga. den).

Er der nogen som helst måde man f.eks. kan tilføje den lokalt indloggede bruger på til denne database? Således der kan logges ind i den via Enterprise Manager.

Har fundet en løsning til MSSQL 2005 og senere, men den funker ikke på MS SQL 2000 :-(
(Link her: http://community.spiceworks.com/how_to/show/22044-recover-sa-password-on-microsoft-sql-server)

Håber der er en derude der kan hjælpe :-)

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2014 - 15:32 #1
Er der kun adgang via SQLServer security?

Hvis der er adgang via Windows security skal du bare proeve med et brugernavn med admin rettigheder.