Avatar billede SebastianWonter Nybegynder
17. maj 2014 - 07:10 Der er 5 kommentarer

Computer kan ikke "se" min eksterne HDD

Hej Alle, nu har jeg kigget i diverse tråde efter en løsning på mit problem, alas, uden held.

Som overskriften indikerer, så kan jeg ikke "se" min eksterne hdd (Seagate Backup Plus Portable Drive) uner "min computer", "diskhåndtering" eller "enheder og printere". Der kommer lys i når jeg tilslutter den og den snurre.

Den virkede igår.

Styresystem: Windows 7 64-bit

Er der nogen der har noget konstruktivt?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 08:30 #1
Hej og velkommen til.
Hvis der er sket en ændring af systemet, kunne du prøve at systemgendanne til da det virkede.
Så prøv at systemgendan til i går da den virkede
Avatar billede sessingo Nybegynder
18. maj 2014 - 06:15 #2
Vælg start -> søg efter Computeradministration.

Herinde kan du se en liste over alle de diske der er tilsluttet din computer. Hvis du ikke kan se din eksterne harddisk er den højest sandsynligt futtet af. Hvis du kan se den - og du kan trykke på den, så tjek hvilken partition den har (bliver vist i højre kolonne) - eventuelt prøv at højreklik og vælg "Skift drevbogstav". Hvis den siger at harddisken ikke er formateret er det højest sandsynligt bootloaderen eller lignende der er defekt - hvilket betyder at den skal gendannes (men ikke nødvendigvis at dine data er helt tabt).

Håber det kan guide dig lidt i den rigtige retning.

- Simon
Avatar billede SebastianWonter Nybegynder
18. maj 2014 - 11:57 #3
Det fungerede ikke, desværre.
Avatar billede pbs Praktikant
13. januar 2017 - 12:26 #4
Jeg har nøjagtig det samme problem som nævnt ovenfor, men jeg bruger Mac Computer. Virkede da jeg tilsluttede den efter jeg købte den i forgårs, den startede med at vise at der var 13 timer til bage af sikkerheds kopiering ( 1st. gang ) men da den viste 3 timer og jeg skulle ud af døren måtte jeg slukke. Efter jeg startede i går morges har det ikke været muligt at se Seagate Backup Plus som den hedder oppe i højre hjørne, har selvfølgelig også prøvet at tage USB kablet ud, intet hjælper.
Beklager måske lidt ubehjælpsomt skrevet, nok pga. mine 86 År !!!
Hej fra Svend.
Avatar billede akse0435 Seniormester
22. juli 2017 - 18:05 #5
Jeg har også det problem.