Avatar billede snowman Nybegynder
07. maj 2014 - 09:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fjerne XP og kun bruge Win 7

Jeg har idag 2 partitioner på harddisken, XP installeret først, derefter Win 7 på næste partition.
Nu er spørgsmålet, kan jeg slette partitionen med XP og derefter lægge partitionerne sammen og vil det nu være muligt at starte op på
Win 7, eller skal der foretages mere
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2014 - 10:09 #1
du skal bruge fx gparted til at sammenlægge partitioner.
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
så kan du slette xp-partitionen, og udvidde win7-partitionen så den fylder det hele.

du skal have en win7 installations-cd klar.
efter gparted kan maskinen sikkert ikke starte, da boot lå på den slettede partition. Boot på win7-cd og vælg reparer / kommandoprompt
Her skal du køre
bootrec.exe /fixboot
http://support.microsoft.com/kb/927392/da
Avatar billede snowman Nybegynder
07. maj 2014 - 10:29 #2
Hej Claes57

Tak for svaret, hvordan giver jeg dig pointene
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2014 - 10:43 #3
Her er et svar til point.