Avatar billede leif1 Nybegynder
08. april 2014 - 10:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kodeord Navision Nav 4.3

Efter at min database har været gået ned,  kan jeg ikke logge på den som bruger og nej jeg har ikke glemt password,  men godt logge på med Windows Logon,  jeg ved ikke hvad der er sket men vores windows logon har ikke fulde rettigheder,  så vi kan hverken tage backup, så man kunne lave en nu database, eller komme i Objekt designer.

Hvad kan der været sket og hvad kan løsningen være kan  programmør gå ind i databasen og evt. ændret roller
Avatar billede amtoft Novice
08. april 2014 - 11:40 #1
Har du en Win-bruger der også har admin rettigheder i Navision?

Så log på med denne og gå derefter i Funktioner -> Sikkerhed -> Databaselogon, og ret brugerprofiler / password.

En programmør kan ikke ændre noget i databasen, med mindre (han) kan logge på med en admin brugerID.
Avatar billede leif1 Nybegynder
08. april 2014 - 12:01 #2
Det har jeg desværre ikke,  men har lige fået at vide at Microsoft  skulle kunne låse databasen op