Avatar billede jepske Novice
16. marts 2014 - 12:15 Der er 6 kommentarer

Indlæse flere filer samtidig i samme excelark?

Jeg har en mappe med ca 37000 komma separerede filer, der hver især indeholder 1 linjes data.

Mit problem er, at jeg gerne vil have disse filer indlæst/importeret til excel. men gerne i et step fremfor slavemetoden med en fil ad gangen...det vil jo tage flere dage:)

Altså en metode så alle filer indlæses samtidig i et excelark!

Nogle der der kan hjælpe med det?
Avatar billede supertekst Ekspert
16. marts 2014 - 13:43 #1
Er alle filer placeret sammested?
Avatar billede natkatten Mester
16. marts 2014 - 13:44 #2
Benytter selv add-in'en ASAP Utilities til den slags:

http://www.asap-utilities.com/

ASAP Utilities er gratis til personlig brug.

Det skal siges, at jeg ikke har prøvet med ca. 37.000 filer, så om den kan håndtere dette, kan jeg af gode grunde ikke sige!

Alternativt skal der laves en VBA-løsning, som ikke går ned f.eks. halvvejs - eller f.eks. to filer før slut ;-)
Avatar billede jepske Novice
16. marts 2014 - 14:31 #3
@ supertekst: Alle filer er placeret i og skal hentes ind fra samme mappe:)

@natkatten: Interessant med asap utilities...den må jeg prøve!
Mht en VBA løsning, har jeg meget få erfaringer med den slags - så
Håbede på en anden løsning:)
Avatar billede supertekst Ekspert
16. marts 2014 - 14:34 #4
I givet fald - så kan du en VBA-løsning.
Avatar billede jepske Novice
17. marts 2014 - 08:38 #5
Tak for hjælpen så langt...

Er det en svær VBA kodning? og er det en man kan lave selv - selvom man ikke er ekspert?

Nogle bud på en kodning? Eller en hjælp til at få begyndt?
Avatar billede supertekst Ekspert
17. marts 2014 - 09:00 #6
Hvad er svært?
Nu ved jeg jo ikke hvor meget du kan. Men i første omgang skal der traverseres gennem den pågældende mappe og den enkelte fil skal udpeges og indlæses.

Jeg ville nok anvende FileSystemObject.