Avatar billede sebastianoj Nybegynder
11. marts 2014 - 10:58 Der er 3 kommentarer

Java til iOS

Vi er en gruppe på datalogi der skal lave en app. Til Android er det ingen problem da vi gerne vil code i java. Men hvis også gerne vil have det til at køre på iOS er det jo som udgangspunkt Objective-C der codes i.
Jeg har dog set at der er nogle løsninger der påstår at de kan køre java på iOS. Men er det holbare løsninger?

Jeg tænker specielt på disse 5:
Codename One
RoboVM
Avian
XMLVM
J2ObjC

Så det store spørgsmål er, skal man holde sig fra det, og lære objective-c da det er den bedste løsning?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2014 - 15:19 #1
Jeg kender ingen af de produkter.

Jeg tvivler paa at de er specielt udbredte.

Og det vil goere udvikling via dem lidt tricky fordi det vil vaere vanskeligt at faa hjaelp.

Jeg vil anbefale at I vaelger en af de gaengse strategier:

* native - Java for Android og objective-C for iOS

* "HTML5" (JavaScript, HTML og CSS) og et af mobil crossplatform tools som f.eks, PhoneGap (Cordova)
Avatar billede sebastianoj Nybegynder
29. december 2014 - 15:11 #2
Tak og undskyld det sene svar. vi blev på android og skrev i java. smider du et svar så jeg kan give dig point
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2014 - 15:25 #3
ok