Avatar billede still74 Nybegynder
09. marts 2014 - 16:28 Der er 8 kommentarer

Ny computer - hvilken?

Hej alle

Min søn på 10 år skal have en ny computer. Han skal bruge den til skolearbejde (ikke ret meget endnu) og til at spille på. Han spiller i øjeblikket kun sådan noget som Sims og Minecraft. Jeg synes, det er en jungle at finde ud af, hvilken en man skal vælge, men jeg har dog læst mig frem til, at han skal have en computer med dedikeret grafikkort.

Vi har i øjeblikket øje på disse to, men spørgsmålet er om de er gode nok:

http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/acer-nxmg6ed013

http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/acer-nxmeced013

Budgettet er 5.000 kr. og skærmen skulle gerne være mindst 15".

Vil I hjælpe?
Avatar billede sadolin1978 Novice
09. marts 2014 - 17:42 #1
hvis valget er mellem de 2 ville jeg vælge V3`eren
Avatar billede still74 Nybegynder
09. marts 2014 - 18:32 #2
Valget er ikke mellem de to, hvis der findes noget der er bedre, men disse var blot et par af dem, vi havde kigget på.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2014 - 19:43 #3
Ved ikke lige med link 2. Den har en FullHD skærm som er dejligt, men om det grafikkort kan klare det ved jeg ikke.
Ellers ville mit bud være http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/lenovo-ideapad-z500-touch
eller http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/asus-f550lb-xo072h
Helst lenovoen pga. dens hurtigere i5.
Avatar billede hatmann123 Nybegynder
09. marts 2014 - 21:08 #4
en gt 740 er helt fin til minecraft og sims...

det er helt simpelt:) det er bare jo højere de sidste to tal jo bedre burde de være, og med intel core i3(den er også helt fin til MC og sims)er det bare i3-3110M,i5-4200u,i7... det er circa ba jo højere tallet er jo bedre er produktet
det skal siges jeg har ingen forstand på amd kun intel og nVidia
Avatar billede still74 Nybegynder
09. marts 2014 - 21:08 #5
okay. Tak for det. Henviser du til disse to af en speciel grund? Er det fordi de begge er i5 og ikke i3´er? Er det det man skal kigge efter (også)? (hertil skal jeg lige sige, at jeg godt ved, at i5 er bedre en i3, men jeg ved faktisk ikke, hvad det betyder for hurtigere m.m.)
Avatar billede still74 Nybegynder
09. marts 2014 - 21:12 #6
Det skal også lige siges, at ja han spiller sims og minecraft nu, men han skulle gerne kunne have denne computer et par år (eller mere) og kommer jo nok til at spille mere krævende spil.
Avatar billede linkssite Nybegynder
10. marts 2014 - 12:15 #7
Her er link til lidt mere info:
http://www.computerworld.dk/art/11432/faq-faa-styr-paa-intels-nye-processorer-og-platforme

Står valget mellem i3 og i5 vil jeg helt klart vælge i5. Kører selv med i7 og er meget tilfreds - men det er vist lige over dit budget hvis du vil have dedikeret graffik - hvilket du iøvrigt har 100% ret i er en god ide.

Min vurdering til skolebrug + lidt spil er at du sagtens kan "nøjes" med i3 - men vil alligevel anbefale en i5, da jeg tror han vil blive glad for den på længere sigt. Desuden er den "fremtidssikret" i længere tid.

Håber det kunne bruges.

/Michael
www.hardware-store.dk
Avatar billede still74 Nybegynder
28. marts 2014 - 16:06 #8
Okay, tak for svar.

Ja, det kunne bruges.