Avatar billede hans01 Nybegynder
04. marts 2014 - 06:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

lidt underlig MAPI fejl

Jeg har installeret en office 2007 pakke hos en ven,jeg har kørt opdateringerne. Pakken er installeret på en win7 office platform.

Inden jeg installerede denne danske 2007 udgave var der installeret en engelsk 2010 version, som giver en række andre konfliktproblemer som jeg prøver at løse lidt af gangen.

Nåmen når jeg vedhæfter en word dokument som vedhæftning direkte i outlook er der ingen problemer.
Men hvis jeg finder dokumentet i mappen, højreklikker og beder den sender filen som mail, modtager jeg en mapi fejl.

Jeg har prøver at køre et program FixIt tror jeg det hed. uden held.

Er her nogen med en ide?
Avatar billede JRJ1911 Nybegynder
04. marts 2014 - 07:32 #1
ved godt det er lidt træls men prøv at afinstaller programmet og downloade det igen. ellers ved jeg ikke hvad du kan gøre. :)
Avatar billede hans01 Nybegynder
04. marts 2014 - 08:31 #2
ja det ville jeg helst undgå, hvis det kan lade sig gøre.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
04. marts 2014 - 21:39 #3
Hej
Prøv at åbne din win.ini fil med noteblok og se nedenstående linier findes i filen:

[Mail]
MAPI=1
CMCDLLNAME32=mapi32.dll
CMCDLLNAME=mapi.dll
CMC=1
Avatar billede hans01 Nybegynder
05. marts 2014 - 06:35 #4
hej Johnny, Det har jeg prøvet, alt er som det skal være. Jeg er nok kommet frem til jeg bliver nød til at afinstallere office 2007 og geninstallere systemet. det konflikter for meget med den gamle 2010 udgave.
Avatar billede hans01 Nybegynder
04. april 2014 - 10:16 #5
@JRJ1911 SMId lige et svar, jeg geninstallerer, tak for hjælpen.
Avatar billede hans01 Nybegynder
03. maj 2014 - 04:33 #6
lukker