Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
22. februar 2014 - 13:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Windows slukker selv.

Hej.

Jeg har brug for hjælp til at finde en løsning, til min pc som slukker eller går i "blå" skærm (den Classic Windows fejl meddelelse), det sker når skærmen skal genstarte.
Men går skærmen i pauseskærm, dvale eller slumre, efter jeg har brugt et af disse programmer: Visual Studio 2012, Visual Studio 2013, Android Studio eller Eclipse (muligvis flere som jeg ikke har brugt i et stykke tid), så starter pc´en op som om den har været slukket. Dette sker selvom programmet er lukket ned efter brug, så sker det, men hvis jeg har brugt min pc uden at åbne nogen af de nævnte programmer sker der ikke noget. Håber at kunne finde hjælp her.

Obs. ved ikke om det har noget at sige, men kan fx heller ikke bruge genvejstasten ctrl + z mere, men alle de andre genveje virker (som jeg har prøvet), alt dette er sket på samme tidspunkt.

Det er en Asus N76VZ bærbar med windows 8.1 64-bit.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. februar 2014 - 14:28 #1
http://www.eksperten.dk/spm/991893 du har samme spørsmål to gange det er ikke tilladt på eksperten, luk det ene.
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
22. februar 2014 - 14:31 #2
har prøvet man ikke helt finde ud af hvordan jeg sletter den ene af dem.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
22. februar 2014 - 14:44 #3
Når den starter efter slumre tilstand, skriver den så "Fortsætter Windows" eller "Starter Windows"?.
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
22. februar 2014 - 15:04 #4
mener ikke den skriver noget i windows 8. Men kan eks. se at Chome og firefox skriver at jeg kan gendanne siderne. Så det må være at systemet går i "blå skærm" uden at se det.
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
22. februar 2014 - 15:23 #5
Sker også hvis man vil slukke pc´en så arbejder den af og til op til 10 min. hvor efter "blå skærm" kommer frem.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
22. februar 2014 - 15:27 #6
Er der opdateringer når den lukker ned?.
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
22. februar 2014 - 15:37 #7
nej ingen opdateringer.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
22. februar 2014 - 17:09 #8
Så ved jeg ikke havd der er galt, du kan prøve at gå ind i indstillinger og se om der er noget der, eller YouTube/Google det.
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
22. februar 2014 - 18:09 #9
Gik i blå skærm nu, hvor der stod:

driver_power_state_failure

Hvis det kan hjælpe.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. februar 2014 - 18:12 #10
Prøv at opdatere dit grafikkort.
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
22. februar 2014 - 18:46 #11
fandt en opdatering for fire dage siden, så må se om det hjælpe de næste to-tre dage. Dog har problemet været der siden d.27.01.2014, så må se om det var det der var problemet, og vil vende tilbage med svar.
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
22. februar 2014 - 18:57 #12
forsat samme fejl ved genstart: "driver_power_state_failure".
Avatar billede Jensen DK Novice
22. februar 2014 - 19:32 #13
er det muligt at du kan lave en systemgendannelse til før problemet opstod.
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
22. februar 2014 - 19:36 #14
jov det kan jeg vel godt, det må jeg gøre snart så.
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
23. februar 2014 - 14:07 #15
Ser ud til fejlen lå i min tilsluttet mus. Computeren er ikke gået ned endnu.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
23. februar 2014 - 14:32 #16
Rashid1403 husk hvis du selv har fundet løsningen skal du accepter dit eget svar.