Avatar billede mokof Novice
20. februar 2014 - 16:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

geninstallation

Hej. jeg havde fået noget snavs på min pc som jeg ikke kunne fjerne, så jeg har geninstalleret windows med det originale program fra gendandisketter. Det gik også helt smertefrit og den startede med at downloade næsten ½ GB opdateringer. Da jeg jeg så startede DBA op, sagde den at det var en gammel explorer7 version der gjorde at bl.a. DBA ikke kørte optimalt. Så downloadede jeg explorer8, men da jeg ville udpakke/installere filerne kom den og sagde at "explorer8 understøttes ikke på dette operativsystem" selvom det hele virkede fint inden jeg geninstallerede. Hvad gør jeg.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
20. februar 2014 - 17:19 #1
Hvilken styresystem har du på din computer?.
Avatar billede mokof Novice
20. februar 2014 - 17:38 #2
Windows vista
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2014 - 17:39 #3
Hvis det er nyere end XP kan du bruge en nyere version af IE.
I de fleste tilfælde kan du få den nyeste version,hvis du vælger at installere de valgfrie opdateringer. Her nævnes den version du kan bruge til dit styresystem
Avatar billede Watson Nybegynder
20. februar 2014 - 19:32 #4
Du skal hente den seneste version ned som er 11 og ikke 8
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2014 - 20:39 #5
Det er da vist sådan, at der kræves 8.1 for at installere IE11
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2014 - 20:44 #6
Jeg har lige checket på nettet. Wista kan ikke installere højere rnd IE9, så vidt jeg kan se.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
21. februar 2014 - 09:44 #7
Det er netop en af grundene til at jeg ikke bruger IE.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
21. februar 2014 - 09:46 #8
Jeg synes at du skulle bruge enten firefox eller chrome, så slipper du for den slags problemer.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
21. februar 2014 - 09:48 #9
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2014 - 13:34 #10
Ja nu er der både mulighed fra Windows Update og direkte link, så noget må vel virke nu?
Skal jeg henvise til en anden browser,(som der ikke er spørgsmålet her) vil jeg kun anbefale Firefox.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
21. februar 2014 - 13:39 #11
Her kan man downloade firefox: http://firefox.com/
Avatar billede mokof Novice
21. februar 2014 - 21:31 #12
Problemet er løst, den manglede SP2 som ikke var blevet downloaded sammen med de andre updates. Derefter var der ingen problemer med at installere IE9, hvilket, som det er nævnt, er den nyeste man kan bruge med vista. Desværre har geninstalleringen kun delvis afhjulpet problemerne jeg havde på DBA.Jeg regnede ellers med at en geninstallering formaterede harddisken først.