Avatar billede oldemor Mester
14. februar 2014 - 19:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser

Hej
Hvorfor fryser min computer når jeg besøger nogle sider på nettet, f.eks. gul og gratis, blå avis mm.
Styresystemet er Windows 7.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2014 - 19:46 #1
Kan måske være at Adobe Flash Player ikke virker rigtigt.
Prøv evt at slette dine filer i browseren og start op på frisk  cokkies.
Kør evt en tur med AdwCleaner:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede oldemor Mester
14. februar 2014 - 20:59 #2
Her er logfilen

# AdwCleaner v3.018 - Report created 14/02/2014 at 20:52:03
# Updated 28/01/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
# Username : Annegrete - MININT-I7384C6
# Running from : C:\Users\Annegrete\Downloads\adwcleaner.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****


***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\myfree codec
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\myfree codec
File Deleted : C:\Users\ANNEGR~1\AppData\Local\Temp\Uninstall.exe

***** [ Shortcuts ] *****


***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\secman.DLL
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho.1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\askpartnercobrandingtool_rasapi32
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\askpartnercobrandingtool_rasmancs
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{4D076AB4-7562-427A-B5D2-BD96E19DEE56}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{00000001-4FEF-40D3-B3FA-E0531B897F98}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{5C3B5DAA-0AFF-4808-90FB-0F2F2D760E36}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{64697678-0000-0010-8000-00AA00389B71}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{66EEF543-A9AC-4A9D-AA3C-1ED148AC8EEE}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{826D7151-8D99-434B-8540-082B8C2AE556}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{FD501041-8EBE-11CE-8183-00AA00577DA2}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{66EEF543-A9AC-4A9D-AA3C-1ED148AC8EEE}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{66EEF543-A9AC-4A9D-AA3C-1ED148AC8FFE}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{11549FE4-7C5A-4C17-9FC3-56FC5162A994}
Value Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser [{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}]
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{66EEF543-A9AC-4A9D-AA3C-1ED148AC8EEE}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{66EEF543-A9AC-4A9D-AA3C-1ED148AC8FFE}
Key Deleted : HKCU\Software\Myfree Codec
Key Deleted : HKLM\Software\Myfree Codec
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\MyFreeCodec

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.16518


*************************

AdwCleaner[R0].txt - [2645 octets] - [14/02/2014 20:51:20]
AdwCleaner[S0].txt - [2419 octets] - [14/02/2014 20:52:03]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [2479 octets] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2014 - 09:39 #3
Det var begrænset hvad der var i denne.
Formoder ikke det løste dit problem vel?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2014 - 12:04 #4
Prøv at køre disse programmer:

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...


Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter marker alle punkter og tryk så  på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7/Win8 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Jernbanemanden12 Nybegynder
15. februar 2014 - 18:25 #5
Først af alt, skal du gå ind og opdatere alle dine programmer. Det er windows update og java og Adobe flash, og hvad fanden du ellers har. Så skal du også scanne for virus med Superantispywarefree, og derefter gendanne din pc. Det virker altid, når der er sådan noget
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2014 - 09:00 #6
#5 Hvad mener du med at gendanne?
Er det at gendanne til fabriksindstillinger, er det jo spildt arbejde at udføre de ting du beder spørgeren om at gøre.
Harddisken overskives jo ved gendannelse og det gamle system slettes/overskrives.
Så det må du lige uddybe?

PS I øvrigt er det kotume at man skriver sine indlæg som kommentar, og når spørgeren så har fundet ud af hvad der er løsningen på spørgsmålet, beder denne om svar fra pågældende person.
Avatar billede haverslev Novice
17. februar 2014 - 13:17 #7
Jernbanemanden12 ?????

....... og derefter gendanne din pc


Ja, det er da vist lidt omvendt det der!
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2014 - 13:22 #8
Ja det trak jeg også lidt på smilebåndet over ;-)
Avatar billede oldemor Mester
02. marts 2014 - 12:51 #9
Jeg har valgt at starte computeren op på ny da der er flere ting den ikke er så vild med.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester